Sieci handlowe kuszą klientów świeżym mięsem i kawą
- Autor: Puls Biznesu / PAP
- Data: 04-04-2014, 08:22
W wielkonakładowych gazetkach sieci marketów i dyskontów król jest tylko jeden - łopatka wieprzowa. Jak wynika bowiem z analiz agencji badawczej ABR Sesta, w takich wydawnictwach zdjęcie płatu świńskiego mięsa pojawiło się w ub.r. 572 razy, bardzo często na pierwszych stronach.
Za łopatką w zestawieniu najpopularniejszych towarów były filety z piersi kurczaka, szynka bez kości, ćwiartki z kurczaka i pomidory. Zaś wśród produktów markowych niepodzielnie królowały kawy koncernu Mondelez.
Po raz kolejny spadła też liczba promowanych w gazetkach artykułów marek własnych, produkowanych na zamówienie sieci. Najmocniej ich promocję ograniczyły dyskonty - o 5 pkt proc. w skali roku.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Marki własne są już dobrze znane klientom sieci dyskontowych, dlatego sklepy nie potrzebują zachęcać do ich wypróbowania, obniżając ceny - wyjaśnia wiceprezes ABR Sesta Marcin Dobek.
Agencja badawcza wzięła pod lupę asortyment prezentowany w zeszłym roku w ponad 4,6 tys. gazetek sieci spożywczych.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Sposób przygotowania kawy wpływa na poziom cholesterolu
-
Powstała mobilna aplikacja kawowa
-
Ponad pół tony kokainy znaleziono w fabryce Nestle. Czy trafiła do produktów?
-
Lavazza podsumowała 2021 r. Ponad 100 mln euro zysku netto Grupy
-
Legia przedłuża współpracę z dystrybutorem kawy znanej marki
-
Polacy chcą kupować kawę coraz lepszej jakości
-
Lavazza w gronie 50 najbardziej renomowanych firm na świecie
-
Najdroższa kawa na świecie dostępna w Polsce
-
Rosjanie chcą mieć własne Nespresso. Opatentują Nezpresso?
-
Mondelez International wstrzymuje nowe inwestycje w Rosji
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)