W ciągu najbliższych 10 lat w Polsce ma nastąpić gwałtowny wzrost liczby osób pomiędzy 60. a 70. rokiem życia. Do tego, jak przypomina prof. Irena Kotowska, demograf i statystyk ze Szkoły Głównej Handlowej, przybędzie też jednoosobowych gospodarstw domowych, w których prym będą wiodły starsze kobiety po 74. roku życia. Znacząco ubędzie za to ludzi młodych.
To pociąga za sobą jednak poważne zmiany. By zdobyć lojalność klienta seniora, nie wystarczy strategia oparta wyłącznie na obniżaniu cen. Potrzebne są zmiany organizacyjne i nakłady inwestycyjne - czytamy w "DGP".
Dla przykładu: większość hipermarketów Tesco jest już wyposażona w wózki inwalidzkie dla osób, które poruszają się przy pomocy lasek lub kul. Każdy ze sklepów znajdujący się na poziomie wyższym niż parter ma windy, schody ruchome lub ruchome chodniki. Również Biedronka inwestuje w obsługę osób starszych.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (0)