Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieci handlowe redukują wydatki na media

- Okres pandemii wpłynął znacząco na pozycję wielu marek. Wyniki badania YouGov BrandIndex pokazują, że komunikacja ma silny wpływ na wizerunek, także w czasie lockdownu. Wygrały te marki, które postawiły na podtrzymanie relacji ze swoimi klientami – komentuje Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Sieci handlowe redukują wydatki na media
Sieci handlowe redukują wydatki na media; fot. shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl / informacja prasowa
Data: 13-07-2020, 10:30

Minął już ponad rok, odkąd agencja Inquiry rozpoczęła w Polsce monitorowanie marek sieci handlowych i gastronomicznych w badaniu YouGov BrandIndex. Teraz, kiedy rynek zmienia się bardzo dynamicznie, dostęp do aktualnych danych jest szczególnie istotny.

Dane YouGov BrandIndex pokazują bardzo wyraźnie, jaki wpływ ma zmniejszenie budżetów reklamowych na kondycję marki. Szczególnie wyraźnie widać to w okresie pandemii, kiedy wiele firm ograniczyło znacznie komunikację w mediach. Znajduje to odbicie w badaniu YouGov BrandIndex, m.in. w odpowiedziach na pytanie o znajomość reklam. Tutaj przedstawiamy dane z kwietnia 2020 r.   w porównaniu z marcem, a także z czerwca, w porównaniu z majem.

Jeśli chodzi o sieci sklepów i restauracji, w kwietniu 2020 r. największy spadek znajomości reklam miał miejsce w handlu specjalistycznym i gastronomii. Wśród firm, które zanotowały największe spadki, listę otwierają Agata, McDonald's i KFC. Duże spadki zaobserwowaliśmy każe dla marek Leroy Merlin i Decathlon. Jedyne firmy z branży handlowej i gastronomicznej, które się w tym okresie bardziej intensywnie reklamowały, to sieci z artykułami AGD/RTV (RTV Euro AGD, Media Expert, Neonet) oraz serwis pyszne.pl.

Trend spadkowy kontynuowany był także w maju, a wskaźniki znajomości reklam były nadal dla wielu marek na minusie. Niemniej spadek nie był już tak gwałtowny, a największe spadki zanotowano w maju dla Lidla (-5%) i Biedronki (-5%). Obie sieci znacznie zredukowały wydatki na media w porównaniu z majem 2019 r.

Jednocześnie w maju niektóre sieci rozpoczęły bardziej intensywną komunikację: dotyczy to m. in marki Agata, która niemal odrobiła straty z kwietnia (wzrost znajomości reklam o 9%), a także sieci spożywczych Kaufland i Żabka, wzrost  w obu przypadkach o 4%) oraz Jysk (wzrost o 4%). Podobny wzrost odnotowano dla marki Glovo, która niedawno weszła na polski rynek

Tymczasem w czerwcu zaobserwowaliśmy już wyraźne odbicie. Wśród sieci detalicznych i gastronomicznych większość firm odmroziła budżety, a wskaźnik znajomości reklam wzrósł w niemal wszystkich przypadkach. Najsilniejszy wzrost zaobserwowano dla marek związanych remontami i wyposażeniem wnętrz (IKEA, OBI, Castorama) oraz dla Biedronki i McDonald’s. Do tej listy należy dodać sieć Lidl, która wprawdzie nie znalazła się w pierwszej piątce, ale także zanotowała wyraźny wzrost. Wyniki z czerwca pokazują, ż branża handlowa wraca do poprzedniego poziomu aktywności w mediach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Inquiry RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.134.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!