Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Sieci handlowe średniej wielkości coraz częściej wprowadzają rozwiązania IT

Dla 62 proc. firm średniej wielkości, zajmujących się dystrybucją i handlem, najszybszym sposobem na podniesienie swoich zysków jest usprawnienie zarządzania cenami i promocjami dzięki rozwiązaniom IT. Respondenci, także z Polski, wskazują ponadto na zwiększenie lojalności klientów i efektywniejsze planowanie popytu i podaży, jako kluczowe czynniki umożliwiające uzyskanie przewagi nad konkurencją - wynika z badań Forrester Consulting.

Sieci handlowe średniej wielkości coraz częściej wprowadzają rozwiązania IT
fot. Eden Park Handlowy w Zgorzelcu

Autor: pr/portalspozywczy.pl
Data: 21-02-2012, 15:56

W porównaniu z wcześniejszymi wynikami to jakościowa zmiana. Jeszcze kilka lat temu w rozwiązania IT, skutecznie wspomagające procesy biznesowe inwestowały głównie firmy duże, o międzynarodowym zasięgu. W ciągu roku firmy te skłonne były przeznaczać nawet 5-7 proc. budżetu. Dla porównania, detaliści średniej wielkości - zaledwie 1 proc. Ten stan jednak dzisiaj się zmienia.

W przypadku 42 proc. respondentów głównym powodem jest nasilająca się ekspansja dużych firm, które nie tylko umiejętnie wykorzystują efekt skali, ale też potrafią zoptymalizować swoje procesy biznesowe dzięki rozwiązaniom IT. Kiedy przed wybuchem kryzysu na światowych rynkach finansowych w 2008 r. popyt na dobra konsumpcyjne utrzymywał się na relatywnie wysokim poziomie, najprostszym sposobem w walce z konkurencją było podniesienie marży, otwarcie nowych sklepów i uruchomienie handlu przez internet.

I choć dzisiaj inicjatywom tym średni detaliści dalej przypisują najwyższy priorytet (podniesienie marży - 24 proc., otwarcie nowego sklepu - 23 proc., e-handel - 16 proc.,), to jednocześnie przyznają, że bardzo poważnym lub poważnym zagrożeniem dla maksymalizacji zysków są m.in. nienajlepsze perspektywy gospodarcze (40 proc..), a także konkurencja ze strony detalistów działających wyłącznie w internecie (36 proc.).

Z identycznymi zagrożeniami mierzą się także duże, globalne firmy, ale w zderzeniu z nimi często wychodzą zwycięsko dzięki efektywniejszemu planowaniu i zarządzaniu dostępnymi zasobami. Modelowym przykładem jest Pepco - jedna z największych sieci sklepów dyskonotowych, która rozpoczęła działalność w Polsce w 2000 r.

Dzisiaj Pepco tworzy ponad 220 sklepów, które nie tylko generują przychody na stabilnym poziomie, ale też skuteczniej kontrolują swoje koszty po wdrożeniu przez firmę Columbus systemu informatycznego Microsoft Dynamics Ax. Wdrożony system wspomaga zarządzanie m.in. finansami, środkami trwałymi, planowanie zakupów i monitoring dostaw - na tyle skutecznie, że sieć planuje podwojenie liczby swoich sklepów w Polsce w ciągu kilku najbliższych lat.

- Mimo spowolnienia w gospodarce, podobnych inwestycji w Polsce jest coraz więcej. Dzieje się tak głównie z udziałem firm, które potrafiły zoptymalizować swój biznes nie tylko po stronie przychodów, ale i kosztów. Dla wielu lokalnych detalistów to ważna informacja. Generowanie zysków w jak najszybszym czasie wyłącznie poprzez proste podnoszenie marży, otwieranie sklepów lub poszerzanie asortymentu nie będzie wystarczające - mówi Manoj Nair, prezes Columbus Polska.

więcej informacji:

Forrester Consulting RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • SASD 2012-02-21 17:05:04
    dlatego polecam zapoznać się z ofertą visicom.com

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!