• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sieci handlowe stawiają na tańsze marki

Firmy handlowe ograniczają sprzedaż ekskluzywnych produktów, bo nie chcą wydawać pieniędzy na ich promocję. To ich sposób na przetrwanie kryzysu. Wolą sprzedawać tanie marki, bo to one pozwolą im przetrwać trudne czasy - czytamy w Dzienniku.
  • Autor: Dziennik
  • Data: 12-02-2009, 08:59
Sieci handlowe stawiają na tańsze marki

Jedna z takich firm jest Pamapol. Firma nie posiada wprawdzie produktów z wyższej półki, jednak coraz większą ich część będzie sprzedawała jako marki własne sieci handlowych. Są one kojarzone z najniższą i najtańszą kategorią produktów. - Od kilku tygodni zgłaszają się do nas kolejne sieci. Inne z kolei rozszerzają asortyment naszych produktów sprzedawanych pod ich logo np. z dwóch do pięciu - mówi Marta Chyż, dyrektor marketingu Pamapolu.Dzięki takiej strategii firma oszczędza na dystrybucji do 10 proc. kosztów i kolejne 4-7 proc. na promocji.

Na marki własne stawia coraz więcej sieci handlowych. W przypadku supermarketów Intermarche tylko w tym roku będzie to aż ponad 200 nowych pozycji w asortymencie. - Przede wszystkim będą to produkty mleczne, wędliny i owoce i warzywa - mówi Eliza Orepiuk, kierownik Komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów, która jest właścicielem sieci Intermarche.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Analitycy podkreślają, że obniżanie lotów to zjawisko coraz bardziej powszechne na naszym rynku. Podkreślają jednak, że zdarzają się wyjątki. Takie jak polski producent soków Maspex. Mimo spowolnienia w gospodarce nie zamierza on spuścić z tonu.

- W ostatnim roku mieliśmy do czynienia z kilkuprocentowym wzrostem rynku soków, nektarów i napojów. Jak teraz będzie się rozwijał? Zależy to nie tylko od wzrostu PKB, ale i od samych producentów: ich aktywności reklamowej i innowacyjności. W naszej strategii nic się nie zmieniło - stale stawiamy na ekskluzywne marki Tymbark i Kubuś - zapewnia Dorota Liszka, menadżer ds. Komunikacji korporacyjnej Maspeksu.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!