Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieci handlowe w Polsce więcej wydają na reklamę, niż na CIT

W minionym kwartale sieci handlowe działające w Polsce wydały na reklamę ok. ćwierć miliarda zł. Oznacza to, że w skali roku wydatki reklamowe sieci przekroczą zapewne miliard zł. Dla porównania, w całym 2012 r. 20 największych sieci zapłaciło w sumie tylko 633 mln zł podatku dochodowego (CIT) - informuje "Dziennik Polski".

Sieci handlowe w Polsce więcej wydają na reklamę, niż na CIT

Autor: Dziennik Polski
Data: 29-10-2014, 14:58

W 2011 r. największe sieci zapłaciły nieco więcej CIT, bo 709 mln zł, mimo że ich przychody były wówczas mniejsze.

Jak napisał "Dziennik Polski", pod względem sprzedaży największe sieci lokują się w czołówce firm w Polsce, obok państwowych koncernów, takich jak Orlen, KGHM lub PGNiG. Natomiast jeśli chodzi o podatki, w miarę solidny CIT płaci jedynie portugalska Biedronka. Rok temu było to 300 mln zł. W stosunku do notowanych nad Wisłą obrotów (7,7 mld euro, czyli 32,5 mld zł) jest to jednak zaledwie 0,9 proc. W 2011 Portugalczycy oddali do budżetu 241 mln zł. Dla porównania, niemieckie Kaufland i Lidl - 0. Francuski Carrefour dostał nawet zwrot - 40 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

podatek dochodowy RSS ALERT    /    podatki RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Janek 2014-10-31 08:39:22
    To jest właśnie przerażające !!! Zwrot 40MLN PLN !!! Kaufland 0, Lidl 0 !!! Brawo. Tylko Polska może się tak dać ..... !!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!