Sieci handlowe wydają więcej gazetek - raport
- Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
- Data: 30-04-2015, 13:27

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
W 2014 roku nastąpił wzrost liczby wydawanych gazetek w każdej z badanych sieci. Największy odnotowano w supermarketach oraz dyskontach. Wzrost ten wynika z dodatkowych ofert tematycznych lub skrócenia czasu obowiązywania promocji. Oferta tematyczna już nie tylko „podrzuca pomysły”, ale również zachęca klienta do dodatkowych zakupów. Natomiast promocja, która trwa krócej niż dwa tygodnie, skłania do częstszych odwiedzin sklepu oraz zwiększa kontakt z marką sklepu.
- Sieci walczą o klienta i próbują to robić na różne sposoby. Gazetka promocyjna ma za zadanie przyciągnąć jego uwagę, zaprezentować asortyment dostępny w sklepie, zachęcić do zrobienia zakupów w sieci czy podkreślić unikatowość oferty. W gazetkach coraz częściej umieszczane są treści wychodzące poza typową promocję produktów tj. przepisy, wywiady, ciekawostki, podróże. Należy też wziąć pod uwagę, że oferty promocyjne to duże obciążenie dla sieci, ponieważ wiążą się m.in. ze zmianą ekspozycji, właściwym poziomem zatowarowania, czy zmianą w systemie kasowym, mówi Anna Ruman, wiceprezes instytutu badawczego ABR Sesta.
komentarze (0)