• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sieci handlowe wydały na outdoor ponad 91 mln zł

Jak wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej sieci handlowe wydały w 2008 roku na reklamę zewnętrzną ponad 91 milionów złotych. Daje to sieciom handlowym drugie miejsce w rankingu branż, które wydały na reklamę najwięcej.
  • Autor: Detal dzisiaj
  • Data: 29-01-2009, 19:20

Na pierwszym miejscu znajdują się systemy telefonii komórkowej z wydatkami ponad 97 milionów. Stacje benzynowe na swoją reklamę wydały ponad 1,3 miliona złotych.

Wśród kategorii FMCG najczęściej reklamowano:środki osobistej pielęgnacji ciała (ponad 25 milionów złotych), piwo (ponad 20 milionów złotych), produkty zdrowotne i leki (prawie 6 milionów zł), proszki do prania (ponad 2 miliony), produkty dla zwierząt (ponad 2 miliony).

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wydatki na reklamę zewnętrzną w Polsce (bez wydatków na tzw. reklamę tranzytową, czyli na środkach komunikacji) wyniosły w 2008 roku ponad 668 milionów złotych, czyli o 7 proc. więcej niż w 2007 roku. Roczne wydatki na outdoor w Polsce są porównywalne z budżetami pojedynczych firm przeznaczanymi np. na reklamę telewizyjną.

Jak podaje TNS OBOP w 2008 r. najwięcej na reklamę telewizyjną wydała w Polsce firma Unilever - 529 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). Na 2. pozycji znalazła się firma Procter&Gamble z wydatkami prawie 435 mln zł.

W czwartym kwartale 2008 roku wydatki na outdoor były o 2 proc. mniejsze niż przed rokiem - 183,78 mln zł w porównaniu z 187,34 mln zł.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jacek 2009-02-05 18:00:08

    Dlaczego \"piwo\" pojawia się dwa razy w jednym zdaniu? To chyba błąd jakiś jest...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!