Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Handel

Sieci handlowe za skanowaniem produktów w celu weryfikacji składu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-02-2015, 12:55
80 proc. sieci handlowych akceptuje skanowanie kodów EAN produktów spożywczych w celu weryfikacji składników, jednak większość sklepów nadal nie wyraża zgody na fotografowanie - wynika z badania przeprowadzenia przez instytut badawczy Abr Sesta.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W 58 proc. sklepów zgoda szeregowych pracowników okazała się wystarczająca, aby móc zeskanować kody EAN. W 22 proc. placówek handlowych ankieter został skierowany do kierownika, który ostatecznie wyraził zgodę. Co jednak interesująće, aż 20 proc. sklepów nie zgodziło się na skanowanie. W świetle wyników najbardziej chętnie do współpracy byli pracownicy sieci convenience (87,5 proc.), hipermarketów (70 proc.) oraz dyskontów (66,7 proc.). Ponad połowa pracowników supermarketów (55 proc.) również pozytywnie odniosła się do prośby o skanowanie kodów. Najwięcej trudności sprawiali pracownicy drogerii (50 proc.), którzy z reguły kierowali tzw. "tajemniczego klienta" bezpośrednio do kierowników sklepów. Połowa ich kadry kierowniczej nie wyrażała zgody na skanowanie produktów.

We wszystkich badanych placówkach brakuje regulaminu lub innej widocznej informacji dotyczącej zakazu skanowania. Wyłącznie w pięciu z badanych sklepów (10 proc.) widniał zakaz fotografowania na ich terenie, który nie jest jednak tożsamy z zakazem skanowania.  

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!