Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Sieci i hurtownicy średniej wielkości chcą inwestować w e-commerce, programy lojalnościowe i ceny

Jak wynika z badań Forrester Consulting, przeprowadzonych na zlecenie firmy Columbus, 44 proc. przedsiębiorców średniej wielkości, którzy zajmują się dystrybucją i handlem, planuje wdrożyć rozwiązania e-commerce w najbliższych 12 miesiącach. Wysoki priorytet przypisano także rozwiązaniom, usprawniającym zarządzanie lojalnością klientów (48 proc.) oraz cenami i promocjami (42 proc.).

Sieci i hurtownicy średniej wielkości chcą inwestować w e-commerce, programy lojalnościowe i ceny
Sieci handlowe kładą coraz większy nacisk na handel elektroniczny

Autor: pr/portalspozywczy.pl
Data: 13-04-2012, 10:05

Dla porównania, przetwarzanie faktur czy planowanie alokacji kosztów wymagają pilnego wsparcia ze strony systemów informatycznych jedynie u 15 proc. i 18 proc. respondentów. Tak spore dysproporcje między wybranymi procesami nie są jednak zaskoczeniem.

- Większy nacisk na handel elektroniczny i relacje z klientami jest pochodną zmian, jakie na skutek globalizacji zachodzą nie tylko w Europie, ale i w Polsce. Lokalni detaliści muszą szukać innych przewag, aby zrównoważyć ofertę cenową międzynarodowych konkurentów, wykorzystujących efekt skali. Dywersyfikacja sprzedaży o kanał internetowy z jednej strony, a z drugiej zacieśnianie relacji z klientami jest naturalnym wyborem, dzięki któremu rodzime firmy zbliżają się do zachodnioeuropejskiego modelu zarządzania - wyjaśnia Piotr Szczerbiak, dyrektor konsultingu Columbus Polska.

Odzwierciedleniem są wspomniane badania Forrester Consulting. Rodzimi menedżerowie przyznają, że do podniesienie zysku nie wystarczy już tylko i wyłącznie podniesienie marży czy otwarcie kolejnego punktu sprzedaży. Do tego potrzebne jest m.in. efektywniejesze zarządzanie promocjami (tak przyznaje 62 proc. respondentów), zwiększenie lojalności klientów (44 proc.), lepsze planowanie asortymentu (50 proc.), a także skuteczniejsze zarządzanie popytem (48 proc.). - Owszem, można samodzielnie próbować usprawnić wybrane procesy, ale będzie to niedokładne i niewydajne, a przez to może prowadzić do fałszywych i kosztownych wniosków - dodaje Piotr Szczerbiak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Szczerbiak RSS ALERT    /    Forrester Consulting RSS ALERT    /    Columbus IT RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • subiekt 2012-04-20 16:34:03
    Najlepszy program lojalnościowy to nigdy nie zawieść klienta. Zauważać jego potrzeby i upodobania, informowac i okazywać sympatię. Oczekiwać z radością, Starać się być we wszystkim wiarygodnym. Lubić nawet tych, których trudno polubić.
  • Jaca 2012-04-25 12:33:33
    Każda stacja benzynowa wciska mi kartę lojalnościową, dzięki której mogę po roku zakupów otrzymać latarkę albo hot - doga. Dobre dla przedszkolaków - na pytanie o kartę odpowiadam: czy wyglądam na jelenia?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.40.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!