• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sieci mają coraz większy udział w sprzedaży sprzętu RTV i AGD

Kryzys na rynkach finansowych negatywnie wpłynął na wartość rynku RTV, AGD i sprzętu elektronicznego. Dopiero zeszły rok przyniósł pierwsze odbicie, choć i tak wynoszące zaledwie 0,8 proc. Dzięki temu, według szacunków PMR, wartość rynku wyniosła 23,7 mld zł. Co więcej z roku na rok rośnie udział sieci sprzedaży, które generują obecnie prawie 70 proc. sprzedaży na rynku.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-09-2012, 10:16

Jak podaje PMR w raporcie ‘Handel detaliczny artykułami RTV, AGD i sprzętem elektronicznym w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014', prawie 70 proc. z wartości tego rynku generują sieci sklepów. Warto zaznaczyć, ze jest to jeden z bardziej skonsolidowanych rynków, w którym dziesięć największych detalistów generuje dwie trzecie wartości sprzedaży. Bardzo silny jest także kanał internetowy, z ponad 16 proc. Zawiera on zarówno sprzedaż platform handlowych w tym największego serwisu aukcyjnego Allegro jak i sklepy internetowe także te prowadzonych przez największe sieci. Pozostały udział należy do hipermarketów, supermarketów i dyskontów, sklepów niezależnych i targowisk.

- Choć w 2013 roku przewidujemy, że tempo wzrostu gospodarki spadnie, to wciąż na rynku będzie kilka pozytywnych czynników sprzyjającym rynkowi RTV, AGD i sprzętu elektronicznego. Będzie to między innymi dalszy trend wymiany telewizorów lub zakupu dekoderów, ekspansja sieci sklepów, wzrastająca konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi i stacjonarnymi, a także zwiększenie możliwości kredytowych części społeczeństwa dzięki zakończeniu spłat kredytów zaciągniętych przed kryzysem. Dzięki temu wartość rynku w Polsce nie spadnie - oceniają autorzy raportu.

Kryzys na rynku finansowym przyniósł znaczny spadek wartości rynku RTV, AGD i sprzętu elektronicznego w Polsce, który jeszcze w 2008 roku rósł dwucyfrowo. W dwóch następnych latach rynek odnotował znaczną korektę. Było to spowodowane znacznym zaostrzeniem akcji kredytowych banków. Dotyczyło to, zarówno kredytów konsumpcyjnych, które miały wpływ na wszystkie segmenty, jak i kredytów hipotecznych, które zatrzymując boom na rynku mieszkaniowym miały wpływ na zmniejszenie popytu, zwłaszcza na duży sprzęt AGD.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dodatkowo kryzys miał negatywny wpływ na samych konsumentów, którzy w większym stopniu weryfikują potrzebę zakupu danego produktu, w większym stopniu zwracają uwagi na ceny, są mniej podatni na zakupy impulsowe, a także dłużej podejmują samą decyzję o zakupie. Z drugiej jednak strony, klienci często kupują sprzęt RTV, AGD i elektroniczny jako rekompensatę za brak większych zakupów, czy wyjazdów urlopowych. W 2010 dodatkowym czynnikiem negatywnie wpływającym na wyniki była katastrofa prezydenckiego samolotu, która wpłynęła na znaczne obniżenie obrotów w handlu przez kilka tygodni.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!