Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Sieci muszą sprawniej sięgać po nowe technologie, by zadbać o bezpieczeństwo personelu i klientów

Poważnym wyzwaniem dla sieci handlowych jest teraz natychmiastowe wdrażanie nowych procedur czystości i higieny, które są zaostrzane z dnia na dzień. Sklepy muszą jednocześnie wykazywać się najwyższą dbałością o bezpieczeństwo personelu i klientów. Do tego jeszcze zwiększają wydajność kanałów sprzedaży e-commerce. Te wszystkie procesy są w stanie uprościć nowoczesne technologie, delegując w ten sposób zadania i raportując ich prawidłowe wykonanie. Zdaniem ekspertów, zapewnienie pracownikom odpowiedniego oprogramowania przyspieszyłoby ich pracę, a także realizację zamówień internetowych.

Sieci muszą sprawniej sięgać po nowe technologie, by zadbać o bezpieczeństwo personelu i klientów
Handel bardziej niż kiedykolwiek wcześniej potrzebuje dostępu do nowych technologii fot. materiały prasowe MondayNews

W czasie pandemii mocno zaostrzono procedury dotyczące czystości i higieny w sklepach. To wydarzenie bez precedensu w nowoczesnym handlu. Przestrzeganie nowych obostrzeń na najwyższym poziomie jest teraz niezbędne dla bezpieczeństwa pracowników i klientów oraz sprawnego funkcjonowania sklepów. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że zasady pracy dynamicznie się zmieniają. Usprawnienia wymaga więc cały proces sprzedaży.

– Trzeba zauważyć, że przepisy dotyczące zachowywania bezpiecznego dystansu między ludźmi czy zasad higieny są zaostrzane z dnia na dzień. Dotyczą one zarówno pracowników, jak i klientów, co wpływa na całkowitą reorganizację pracy punktów sprzedaży. W momencie otwarcia sklepów tysiące pracowników muszą wiedzieć, jak postępować, choć zasady różnią się od tych obowiązujących jeszcze poprzedniego dnia – mówi Sebastian Starzyński, prezes firmy TakeTask.

Sieci powinny być bardziej elastyczne i gotowe do działania niż przed pandemią, ponieważ błyskawiczna reakcja na zmiany jest kluczowa dla ich działalności. Nowe procedury muszą być wprowadzane natychmiast i równomiernie we wszystkich placówkach. W tej sytuacji wsparciem dla sklepów może być technologia, która regularnie przypominałaby pracownikom o ważnych zadaniach.

– Wszystkie procedury, dotyczące np. utrzymania czystości i wpuszczania klientów do sklepów czy ich obsługi, można obecnie przekazywać za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Takie oprogramowanie pozwala też na weryfikację tego, czy zadania zostały prawidłowo wykonane. Jest to zdecydowanie szybszy i pewniejszy sposób niż stosowanie tradycyjnych rozwiązań, takich jak polecenie osobiste, e-mail czy kartka papieru z tabelą. W obecnej sytuacji to niemal konieczne narzędzie – stwierdza Krzysztof Badowski, partner w firmie doradczej PwC, odpowiedzialny za usługi dla sektora dóbr konsumenckich i handlu detalicznego.

Obecnie dostępne są już na rynku systemy i oprogramowanie delegujące zadania, a także zapewniające natychmiastową ocenę wyniku i obustronną informację zwrotną. Raportują też, kto np. z pracowników zapoznał się z najnowszymi wytycznymi przed przystąpieniem do pracy, co pozwala na stałą kontrolę.

– W dobie pandemii nie ma już miejsca na niedokładność lub zapominalstwo. Potrzebna jest pełna kontrola nad realizacją wyznaczonych procesów. Nowoczesna technologia wspiera obiektywną weryfikację ich wykonania, np. poprzez stempel czasowy, dokumentację zdjęciową i materiał wideo czy skanowanie QR – podkreśla prezes Starzyński.

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!