Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieci negocjują nowe warunki wynajmu w otwartych od 4 maja centrach handlowych

Sieć Empik i spółka LPP, do której należy m.in. marka Reserved nie otworzyły od 4 maja wszystkich swoich sklepów. Handlowcy wskazują, że nowy reżim sanitarny, zamknięte kina, strefy rozrywki i foodcourty znacząco obniżą atrakcyjność centrów handlowych.

Sieci negocjują nowe warunki wynajmu w otwartych od 4 maja centrach handlowych
Zamknięte kina, strefy rozrywki i foodcourty znacząco obniżą atrakcyjność centrów handlowych; fot. shutterstock

Jak poinformowało biuro prasowe Empik 4 maja sieć otworzyła większość salonów Empik w Polsce. "Odstąpiliśmy od umów najmu w przypadku 40 lokalizacji, w których dotychczasowe rozmowy z wynajmującymi nie zostały skonkludowane porozumieniami. Jesteśmy w trakcie negocjacji i sytuacja jest dynamiczna" - podało biuro.

W przypadku LPP odstąpienie od części umów z galeriami handlowymi dotyczą ok. 29,5 proc. ogólnej powierzchni handlowej. Jak podała LPP, "decyzja ta podyktowana jest koniecznością dostosowania warunków prowadzenia działalności handlowej, w tym w szczególności zasad rozliczania kosztów najmu, do nowych okoliczności i prognozowanych dla handlu skutków pandemii COVID-19".

Biuro prasowe LPP poinformowało PAP, że aktualnie zarząd firmy nadal prowadzi rozmowy z przedstawicielami galerii handlowych dotyczące nowych umów w konkretnych lokalizacjach. "Do czasu ich zakończenia nie ujawniamy szczegółowych informacji na ten temat" - wskazało.

Obie spółki poinformowały z końcem kwietnia, że odstąpiły od części umów dotyczących najmu powierzchni w centrach handlowych w Polsce. LPP podało, że dotyczyło to umowy około 30 proc. ogólnej powierzchni handlowej wykorzystywanej przez Grupę. LPP wskazała, że decyzja podyktowana jest troską o interes firmy w obliczu skutków pandemii COVID-19, prognozowanych dla handlu.

Według LPP, zakupy w rękawiczkach, maseczkach i przyłbicach i wiele innych obostrzeń dotyczących bezpieczeństwa wpłyną znacząco na komfort i psychologię zakupów, zniechęcając do nich klientów. "Obawy związane z przebywaniem w dużych skupiskach ludzkich, potęgowane przez limitowany dostęp do centrów handlowych jeszcze przez wiele miesięcy nie pozwolą spełniać galeriom celów i usług, dla których zostały wybudowane" - wskazała spółka.

LPP prognozuje, że przychody w sklepach stacjonarnych prawdopodobnie nie przekroczą nawet 30 proc. zeszłorocznych poziomów w porównywalnych okresach.

Empik podał z kolei, że względu na pandemię i jej ekonomiczne skutki spółka podjęła decyzję o odstąpieniu od ponad 40 umów najmu w galeriach handlowych. W komunikacie spółka wskazała, że nie wyklucza dalszych wypowiedzeń umów w lokalizacjach, w których przy obecnych warunkach najmu prowadzenie rentownej działalności będzie trwale niemożliwe. "Obecnie prowadzone są negocjacje w zakresie modyfikacji warunków najmu, odzwierciedlających nową rzeczywistość ekonomiczną" - podkreśliła spółka.

więcej informacji:

centra handlowe RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • kepta 2020-05-11 14:21:16
    Stoję zdecydowanie po stronie najemców, nie można płacić tak ogromnych czynszów jeśli interes nie idzie.
  • Witold 2020-05-12 12:36:58
    Jedni i drudzy są sobie potrzebni. Zmieniły się warunki na rynku, więc umowy powinny zostać do nich dostosowane.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!