Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Sieci opuszczają polskie centra handlowe. Komu nie sprzyja koniunktura?

  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 08-02-2019, 09:52
Z danych Bisnode Polska wynika, że w 2018 roku z polskiego rynku zniknęło ich ok. 11 tys. sklepów. Choć prym wiodą małe placówki ogólnospożywcze to dobra koniunktura nie pomogła też sieciom obecnym od lat w centrach handlowych. To efekt nie tylko zakazu handlu w niedziele, ale także konkurencji w internecie oraz polityki sieciowych gigantów - informuje propertynews.pl.
Sieci opuszczają polskie centra handlowe. Komu nie sprzyja koniunktura?
fot. Shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W ostatnich miesiącach z polskich centrów handlowych zniknęła kanadyjska marka obuwnicza Aldo. Sieć opuściła Polskę 13 latach działalności. Tuż przed zamknięciem w butikach odbyły się wielkie wyprzedaże asortymentu. Decyzja sieci była zaskoczeniem gdyż  jeszcze w 2017 roku Aldo otwierało i modernizowało salony sprzedaży oraz uruchomiło sklep w Galerii Północnej w Warszawie. Firma posiadała w sumie kilkanaście salonów na terenie największych miast w Polsce.

Jesienią 2018 roku z polskiego rynku wycofała się marka Dunkin’ Donuts.  Plany firmy opiewały na utworzenie w ciągu 7 lat 44 lokali na terenie całej Polski. - Wszystko, co dobre, kiedyś się kończy i, niestety, lokale Dunkin' Donuts po 3 latach znikają z mapy Polski. Ta smutna decyzja nie była łatwa, ale w zaistniałych okolicznościach okazała się konieczna. Dziękujemy za wszystkie wspólnie zjedzone donuty – napisano  wówczas na facebookowym profilu sieci. 

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • route 66 2019-02-08 10:41:19

    Naturalna selekcja. Teraz biznes będą prowadzić tylko ci, którzy to potrafią, czyli potrafią wypracować zysk. Jak Edorado VAT'owskie się skończyło, to i firmy zaczęły upadać a zagraniczne sieci, jedynie wycofywać się z polskiego rynku, bo one raczej nie upadną. Teraz dopiero widać, dlaczego tylko u nas była cała gama światowych sieci, a naszych nie było. Widać, "dojenie" szło na maksymalną skalę.

    Odpowiedz
  • feris 2019-02-11 10:47:29

    tesco? polska linia od dawna utrzymywala jeszcze tego europejskiego bankruta. To nie slabośc rynku czy niemoc klientów ale dziadostwo które probuja nam wcisnąć tzw.sieciowki powoduje , że wyoadaja z rynku.kolejne przykłady; N.Yorker, Orsay, Mango, Zara, Taatuum, HM....kiedyś, kolejki do przymierzalni, zakupy w niektórych z nich były znakiem grubszego portfela , a taeraz….czasem śmierdzi od zatęchłych, niemodnych i obrazajacych polskie klientki lachów!

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!