Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Sieci sklepów oszukują na tzw. "darmowych promocjach"

W ostatnim czasie małopolska Inspekcja Handlowa po raz kolejny kontrolowała prawidłowość i rzetelność organizowania promocji przez sieci handlowe na terenie naszego województwa. I - niestety - po raz kolejny ujawniła liczne nieprawidłowości w tym względzie - czytamy w Dzienniku Polskim.


Autor: Dziennik Polski
Data: 14-12-2009, 19:23

Kontrolerzy, do których dotarł Dziennik odwiedzili 20 placówek handlowych, m.in. hipermarketów (Tesco, Carrefour, Real, Auchan, Obi), a także supermarket Elea, delikatesy Bomi i Centrum oraz inne sklepy (Intermarche, Groszek, EKO, Polomarket, Drogeria Natura, Simply Market).

W 11 sklepach okazało się, że dołączany do towaru "gratis" nie był jednak bezpłatny - porównanie cen wykazało, że cena wyrobów z teoretycznie darmowym dodatkiem była wyższa niż cena takich samych towarów bez "gratisu".

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Częstą praktyką handlowców (korzystało z niej 9 ze skontrolowanych placówek) to nierzetelne informowanie o cenach obowiązujących przed obniżką. Manewr, mający skłonić klienta do zakupu, polega na tym, że sklep podaje inną dotychczasową cenę niż rzeczywiście obowiązywała w nim na dany produkt przed wprowadzeniem promocji. Dzięki temu nabywcy wydaje się, że skoro coś przedtem było tak drogie, to on sporo zaoszczędzi, kupując to po obniżce.

Oprócz wymienionych, stwierdzono jeszcze szereg inych nieprawidłowości. Kontrola zakończyła się nałożeniem 7 mandatów karnych na łączną kwotę 1700 złotych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

promocja RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    kontrola RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Obywatel 2009-12-14 20:44:59
    1700 zł? Co to jest dla tak wielkich sieci... Dopóki taryfikator kar się nie zmieni to okłamywanie klienta będzie \"lepszym\" biznesem
  • OBYWATEL Z 36 000 000 2009-12-14 21:57:31
    TO DLACZEGO NIE PODANO NAZW TYCH SKLEPóW , KTóRE ROBIA SZWINDLE.KLIENT MA PRAWO WIEDZIEć, KTO WALI ICH W ROGI PRZED śWIETAMI.A MANDATY ZA 1700 ZłOTYCH , CO TO ZA KARA NA 11SKLEPóW.TO WYCHODZI PO 100 PARE ZłOTYCH śMIESZNE.ZA TO POWINNI ZAPłACIC PO 10 000Zł , TO, MOżE BY , DOPIERO ICH POWSTRZYMAłO PRZED OSZUKIWANIEM KLIENTóW.A TAK OBROTAMI NADROBIA TE PARE GROSZY MANDATU I PO BóLU BęDZIE,A NAIWNY I TAK SIE NABIERZE. LICZY SIE BIZNES NA TYM śWIECIE, A NIE DOBRO CZłOWIEKA.CZłOWIEK JEST W TYM BIZNESIE NA SAMYM KOńCU SCHEMATU JEDNOSTKą ,Z KTóRA NIKT SIE NIE LICZY, ALE NAJLEPIEJ GDYBY MIAł GRUBY PORTFEL.
  • sylwek 2009-12-15 08:43:21
    kare się przerzuci na pracowników , kierowników poszczególnych działów, którzy nie zdołali ukryć przekrętu. dodatkowo zabierze sie im premie unaniową ( za utrate zaufania pracodawcy) więc sieci per saldo na tym jeszcze zarobią.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!