Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieci walczą o klientów. Ruszyła wielka wojna cenowa

Obniżki na cały asortyment lub wybrane kategorie - tak sieci walczą ze spowolnieniem i spadkiem obrotów. To dopiero początek ostrego boju o klientów - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Sieci walczą o klientów. Ruszyła wielka wojna cenowa
Sieci będą zmuszone do obniżenia cen

Autor: Rzeczpospolita
Data: 12-10-2012, 08:21

Pierwszy karty odkrył Lidl, który już we wrześniu zaskoczył konkurencję nową akcją promocyjną. A to dopiero początek, ponieważ zbliża się sezon świąteczny, kiedy - choć klienci kupują więcej, to częściej szukają niższych cen. Firmy będą zmuszone do ich obniżenia.

Spowolnienie w branży handlowej jest już faktem i od kilku miesięcy firmy zmagają się nie tyle ze spadkiem liczby klientów, ile obniżaniem średniej kwoty wydawanej na zakupy. - Jest to okresowo nawet kilkanaście procent. Z marży zejść już się nie daje, a dostawcy też czują się znacznie pewniej i nie zgadzają się na następne obniżki - przyznaje na łamach "Rz" jedna z sieci handlowych.

Relacje sieci handlowych z producentami zmieniają się już od jakiegoś czasu. Widać istną lawinę pozwów sądowych o zwrot pobieranych przez trzy lata wstecz wszelkiego typu opłat tzw. półkowych. Chodzi o dodatkowe środki za akcje reklamowe, umieszczanie produktów w gazetkach promocyjnych czy w lepszym miejscu na półce. Dostawcy wolą zrezygnować ze współpracy i otrzymać zwrot pieniędzy, co dodatkowo pogarsza i tak kiepską sytuację sieci. Ich średnia rentowność jest poniżej 2 proc., a ten rok przyniesie obniżenie tego wyniku - czytamy w "Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    cena RSS ALERT    /    wojna cenowa RSS ALERT

KOMENTARZE (5)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • rolnik 2012-10-12 08:33:22
    Sieci handlowe czas ,by padały, naszego kraju nie drenowały.
  • Karol 2012-10-12 08:45:44
    Ponownie pytam...Czy podany zysk jest przed transferem zysku zagranice.. czy jak sądze po
  • piotrc 2012-10-12 11:39:32
    Producenci odbijali swoje wydatki na sieci na małych hurtowniach i sklepach.Teraz, kiedy znacznie zmniejszyła się ich ilość i nie ma z kogo zdzierać ( sklepikarze zaczęli zaopatrywać się w sieciówkach taniej jak w hurtowniach)zaczynają się stawiać ,chyba już za późno.
  • dex 2012-10-12 15:04:47
    ... yyyy.... cegoś nie kumam... o czym ten artykuł? O \"biednych, biedniutkich, biedniusieńkich\" sieciach handlowych?????
  • dex 2012-10-12 15:05:14
    ... yyyy.... cegoś nie kumam... o czym ten artykuł? O \"biednych, biedniutkich, biedniusieńkich\" sieciach handlowych?????

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!