Sieci walczą ze sobą na tanie wyprawki szkolne
Analiza została przeprowadzona w 11 sieciach handlowych od 14 do 17 sierpnia br.
Auchan, bardzo mocno walcząc o wizerunek dyskontowy, oferuje w najniższych cenach aż 15 artykułów szkolnych ze wszystkich badanych (Carrefour posiada ich 5, E.Leclerc 3, a Lidl i Kaufland tylko 1). Wartość koszyka najtańszych 24 produktów wynosi w tej sieci 47,80 złotych i znacząco różni się od kwoty najtańszego koszyka oferowanego przez Intermarche (132,28 zł). Jego niski koszt w Auchan wynika zapewne z faktu, że znajdują się w nim towary o minimalnej funkcjonalności lub słabszej jakości, ale za to w bardzo atrakcyjnych cenach np. jednokomorowy plecak dla dziecka kosztuje tylko 4,99 złotych. Sieć nie oferuje w tym zakresie cenowym wielu promocji, ponieważ są to jedne z najtańszych cen na rynku.
Zaraz za Auchan w rankingu plasują się Carrefour, E. Leclerc i Mila, jednak nie sprzedają one artykułów szkolnych w ekstremalnie niskich cenach, w zamian oferują więcej promocji. Wynika to po części z sytuacji, że sieci, w związku z planowaną większą sprzedażą, obniżyły swoje marże i wynegocjowały z producentami niższe ceny na okres od lipca do września.
- Auchan oferuje produkty w bardzo szerokim zakresie cenowym, w tym towary o minimalnych parametrach i cenie. Natomiast inne sieci nie posiadają tak szerokiej oferty w najniższym przedziale cenowym i dlatego ich najtańsze produkty częściej charakteryzują się wyższymi parametrami oraz sprzedawane są w cenach promocyjnych. Oczywiście w Auchan również dostępne są w promocji artykuły o wyższych parametrach - mówi Sebastian Starzyński z instytutu badawczego ABR SESTA.
Wśród 24 najtańszych artykułów szkolnych, które można zakupić w sieciach, znajdują się m.in. blok rysunkowy format A4 – 20 kartek (0,65 zł), zeszyt format A5 – 16 kartek - miękka okładka (0,28 zł), długopis niebieski 4 szt. w opakowaniu (0,99 zł), gumka do ścierania (0,24 zł), plastelina 6 kolorów (0,98 zł), kredki świecowe 12 kolorów (0,88 zł).
Jak wynika z monitoringu gazetek promocyjnych sieci handlowych, prowadzonego przez ABR SESTA, sierpień to okres wzmożonej promocji tego rodzaju produktów. Na ten właśnie miesiąc przypada 60-70 proc. wszystkich promocji artykułów szkolnych i biurowych w całym roku. Większość hipermarketów rozpoczyna je już w lipcu, natomiast Auchan dopiero w sierpniu i promuje w gazetkach 2-3 razy mniej produktów niż Carrefour, E. Leclerc i Tesco.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Byli w Żabce, są w Horteksie. Co wiemy o Mid Europa Partners?
-
Kaufland promuje pracę w logistyce rapowym teledyskiem
-
Ekspert: Carrefour koncentruje się na rynkach obiecujących
-
Słynna sieć opuszcza Rosję. Będzie ją to drogo kosztować
-
Carrefour szukał nowych konceptów. Otworzył ponad 120 outletów w swoich sklepach
-
Przejęcie Carrefoura dobrą informacją dla polskiego konsumenta
-
Sprzedaż Carrefour Polska: format hipermarketów się wypalił [WYWIAD]
-
Ukraina: Dlaczego sklepy nie zarabiają mimo rekordowych obrotów?
-
Carrefour Polska ma nowego właściciela
-
Polskie truskawki w Carrefourze: Ile obecnie kosztują?
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)