Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Sieci zarabiają na opłatach od dostawców nawet 15-20 proc. obrotów

Sieci potrafią naliczać opłaty bez wykonywania żadnych usług. Tylko wystawiają dostawcy fakturę i mówią "płać" - czytamy w Gazecie Wyborczej.


Autor: Gazeta Wyborcza
Data: 22-02-2010, 14:41

Witold Choiński, prezes związku Polskie Mięso mówi Gazecie Wyborczej, że za samo wejście do sieci producenci mięsa za jeden produkt muszą zapłacić 20-25 tys. zł. A jak ktoś ma dziesięć produktów, płaci 200 tys. zł.

Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka zwraca uwagę, że opłaty za reklamę sieci ustalają np. jako 10 proc. wartości obrotu. Za wprowadzenie towaru na półkę bywa, że trzeba płacić nawet 50 tys. zł - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Według wyliczeń Ministerstwa Rolnictwa (nie wiadomo na ile wiarygodnych) sklepy zarabiają na takich opłatach nawet 15-20 proc. swoich obrotów. Dla porównania - przychody 50 największych firm handlowych w kraju to ponad 100 mld zł rocznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Witold Choiński RSS ALERT    /    Polskie Mięso RSS ALERT    /    Polska Izba Mleka RSS ALERT    /    marże RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Kasia 2010-02-23 08:58:34
    I co na to WALDKU z dzielnym minstrem rolnictwa z grupy pozorantów z PSL

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.62.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!