• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sieci zbyt wolno wdrażają innowacje ws. gazetek. Eksperci: Wszyscy na tym tracą

Strona 3 z 3
  • Autor: MondayNews
  • Data: 18-10-2019, 08:59

Według Krzysztofa Szultki z POLOmarketu, do monitorowania skuteczności działań prowadzonych przez sieć wykorzystywana jest analiza liczby wyświetleń gazetki i ilość obejrzeń publikacji do końca w zestawieniu z pomiarem efektu ROPO (Research Online, Purchase Offline). Dzięki temu wiadomo, jak optymalizować kampanię, a także jak dopasować ofertę promocyjną do oczekiwań klientów. Ponadto firma jest w stanie precyzyjnie określić koszt dotarcia do odbiorców, co przy tradycyjnych gazetkach jest znacznie trudniejsze i mniej precyzyjne.

– Liczba wyświetleń i czas unikalnej wizyty na oficjalnej stronie internetowej są analizowane kilkukrotnie w okresie trwania oferty. Nasze narzędzia pozwalają ustalić, czy i w jakim stopniu klienci wracają do e-gazetki. Podobne statystyki uzyskujemy też od usługodawców, którzy prezentują publikacje m.in. w sferze mobile. Jednak nie skupiamy się tylko na wersji online. Ciągle mocno wierzymy w tradycyjny kolportaż gazetek do domów klientów – stwierdza Mateusz Orzełowski z sieci Topaz.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

(Nie)kluczowa wiedza

Żabka Polska przekonuje, że poszczególne media i nośniki są bardzo precyzyjnie analizowane w trakcie procesu kreacji i projektowania ścieżki zakupowej. Prowadzone są sekwencyjnie badania efektywności oraz widoczności materiałów POS. Co ciekawe, celem sieci nie jest to, aby czytelnik przejrzał całą publikację, ale by trafił w niej na wskazówki ułatwiające wybór. Wiedza na temat tego, czy klient w ogóle przeczytał gazetkę nie jest kluczowa. Skuteczność jest oceniana po efektach sprzedażowych treści przedstawionych na froncie i tyle gazetki. Prowadzone są też statystyki obejrzeń e-wydań.

– Jak widać, strategie sieci są zróżnicowane. Sieci mają już dostęp do wielu informacji, ale nie zawsze potrafią z nich w pełni korzystać. Nie są świadome tego, jak duży wpływ na swoje wyniki sprzedażowe mogą mieć dzięki niektórym nowoczesnym narzędziom. Przykładem może być mało znany i niedoceniony jeszcze w Polsce geofencing gazetek – stwierdza Tomasz Jabłoński.

Podsumowując, ekspert z Proxi.cloud stwierdza, że kluczowe jest właściwe wyciąganie wniosków. Nie wystarczy zbierać same informacje. Trzeba odpowiednio je analizować. I sieci handlowe właśnie się tego uczą. Niestety, dzieje się to dużo później niż w innych krajach Europy, na czym tracą sami retailerzy, ale także konsumenci.  

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!