Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Sieci źle oznaczają ceny. Biedronka, Kaufland, Auchan ukarani przez UOKiK

  • Autor: AW
  • Data: 24-06-2022, 09:46
UOKiK sprawdził prawie pół miliona partii produktów w sieciach handlowych. Ponad 15 proc. z nich było źle oznaczone ceną – brakowało informacji o cenie jednostkowej lub jej w ogóle nie było. Kary przyznano m.in. Biedronce, Lidlowi, Delikatesom Cetrum, Auchan i sieci Kaufland.
Sieci źle oznaczają ceny. Biedronka, Kaufland, Auchan ukarani przez UOKiK
Biedronka, Kaufland, Auchan i inni ukarani przez UOKiK; fot. AK

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Źle oznaczana cena w sieciach handlowych

Cena jest jednym z czynników, który - poza marką oraz indywidualnymi preferencjami konsumentów - ma wpływ na decyzje o zakupie towaru czy usługi. Konsument powinien mieć pełną informację o towarze, w tym również o wysokości jego ceny. Rzetelna informacja o wysokości ceny oraz ceny jednostkowej, a także możliwość porównania cen podobnych produktów to realizacja jednego z podstawowych praw konsumentów – prawa do informacji.

Kontrole przeprowadzone w 2021 r. wykazały, że nie wszyscy przedsiębiorcy przestrzegają powyższych obowiązków (u ponad połowy skontrolowanych stwierdzono nieprawidłowości w tym zakresie), a co więcej wśród nich są również tacy, dla których nie było to pierwsze naruszenie.

Dalsza część artykułu (89%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!