Sieci źle oznaczają ceny. Biedronka, Kaufland, Auchan ukarani przez UOKiK
- Autor: AW
- Data: 25-06-2022, 09:29

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Źle oznaczana cena w sieciach handlowych
Cena jest jednym z czynników, który - poza marką oraz indywidualnymi preferencjami konsumentów - ma wpływ na decyzje o zakupie towaru czy usługi. Konsument powinien mieć pełną informację o towarze, w tym również o wysokości jego ceny. Rzetelna informacja o wysokości ceny oraz ceny jednostkowej, a także możliwość porównania cen podobnych produktów to realizacja jednego z podstawowych praw konsumentów – prawa do informacji.
Kontrole przeprowadzone w 2021 r. wykazały, że nie wszyscy przedsiębiorcy przestrzegają powyższych obowiązków (u ponad połowy skontrolowanych stwierdzono nieprawidłowości w tym zakresie), a co więcej wśród nich są również tacy, dla których nie było to pierwsze naruszenie.
komentarze (0)