• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Skonsolidowana strata netto Amrest w IV kw. wyniosła 17,4 mln zł

Amrest Holdings zanotował w czwartym kwartale 2008 roku 17,4 mln zł straty netto - poinformowała spółka w komunikacie. Konsensus zakładał, że w tym okresie Amrest pokaże 11,5 mln zł zysku netto.
  • Autor: PAP
  • Data: 01-03-2009, 23:46
Skonsolidowana strata netto Amrest w IV kw. wyniosła 17,4 mln zł

W całym 2008 roku grupa Amrest miała 23,9 mln zł zysku netto, a rok wcześniej 48,4 mln zł.

Według szacunków zarządu Amrestu, gdyby nie odpis aktualizujący wartość akcji Sfinks Polska, który wyniósł 27,7 mln zł, skonsolidowany wynik netto za cały 2008 roku wyniósłby 44,7 mln zł.

Amrest w czwartym kwartale miał też stratę na poziomie wyniku operacyjnego. Strata EBIT wyniosła 8,2 mln zł, a ankietowani przez PAP analitycy spodziewali się 21,3 mln zł zysku operacyjnego.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Głównym czynnikiem oddziaływującym na ten wynik w omawianym okresie jest aktualizacja wartości inwestycji dokonanych w 2008 roku. W czwartym kwartale 2008 roku spółka dokonała odpisu aktualizuującego wartość akcji Sfinks Polska. Przeszacowanie wartości wynika z odniesienia historycznej ceny zakupu do rynkowej wartości akcji Sfinks z końca grudnia 2008 roku. Odpis ten wyniósł 27,699 mln zł" - napisano w komentarzu do wyników Amrestu.

Dodatkowo spółka dokonała odpisu wartości niektórych aktywów restauracyjnych, dotyczy to głównie nierentownych restauracji
Rodeo Drive w Brnie i w Warszawie.

Pozytywny wpływ na wynik czwartego kwartału miała sprzedaż kilku nieruchomości w Polsce, wpływ ten szacowany jest na 6,8 mln zł w czwartym kwartale i 10,6 mln zł w całym roku.

Amrest zanotował spadek marży zysku z działalności operacyjnej w czwartym kwartale 2008 roku do -1,7 proc. w porównaniu do 3,6 proc. w analogicznym okresie roku 2007. Marża EBITDA w czwartym kwartale ukształtowała się na poziomie 9,1 proc. w porównaniu do 10,0 proc. rok wcześniej.

"Obniżenie marży związane jest głównie z kosztami wsparcia rozwoju nowych marek i nowych rynków w Europie (wprowadzenie nowych marek restauracyjnych, Burger King i Starbucks i ekspansja na nowe rynki) oraz dodaniem biznesu amerykańskiego, który charakteryzuje się relatywnie niższymi marżami" - napisano w komentarzu do wyników.

"Dodatkowo w czwartym kwartale w biznesie amerykańskim pojawiły się jednorazowe koszty restrukturyzacji związane z integracją tego biznesu ze strukturą AmRestu" - dodano.

Mocno wzrosły rok do roku przychody Amrestu. Wyniosły one w czwartym kwartale 488 mln zł, tyle samo spodziewał się rynek, w rok wcześniej przychody wynosiły 251 mln zł. W wynikach czwartego kwartału 2008 roku uwzględniono już jednak wyniki 104 restauracji Applebee's operujących w USA.

W całym 2008 roku sprzedaż osiągnęła poziom 1,43 mld zł i wzrosła o 67,4 proc. w porównaniu z rokiem 2007.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Prawnjk 2009-03-02 08:22:08

    A rok 2009 może być gorszy. Biorąc pod uwagę korelacją wydatków na usługi gastronomiczne i dochodów, wydaje się, że obniży się wartość sprzedaży, a wynik finansowy jeszcze bardziej. Starbucks, wprowadzany przez Amrest, może mieć problemy. Nie ma \"szczęścia\" do Polski. Od początku dekady powoli \"wchodzi\" na polski rynek. Wydaje się, natomiast .,że zyska KFC (operatorem w Polsce jest Amrest).

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!