Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Śląskie chce się promować marką kulinarną

Regionalna kuchnia woj. śląskiego ma stać się jednym z filarów promocji turystycznej tego regionu. Śląska Organizacja Turystyczna zamierza stworzyć kulinarną markę, którą mogłyby promować się np. odpowiednio certyfikowane restauracje.


Autor: pap
Data: 15-03-2010, 18:43

Pomysł jest efektem popularności plenerowego festiwalu kulinarnego "Śląskie Smaki", stworzonego wokół organizowanego od kilku lat konkursu na dania regionalne. Co roku w innej miejscowości regionu amatorzy i profesjonaliści przygotowują swoje potrawy, rywalizując o tytuł Eksperta Śląskich Smaków i nagrodę Złotego Durszlaka.

Organizator tej imprezy - Śląska Organizacja Turystyczna - wobec popularności festiwalu wśród mieszkańców regionu oraz turystów, postanowił stworzyć i wypromować markę, która mogłaby być używana np. przy oznaczaniu restauracji, punktów gastronomicznych, produktów kulinarnych, wydarzeń czy publikacji związanych z regionalną kuchnią.

"To jest kuchnia nie tylko smaczna, ale też pożywna. Myślę, że pozwoli przyciągnąć nam jeszcze więcej turystów. (...) Tak jak w Europie następuje renesans kuchni regionalnych, tak jest i w Polsce oraz na Śląsku. Może to być więc dodatkowym wabikiem" - mówił podczas poniedziałkowego spotkania w Katowicach prezes Organizacji Zbyszek Zaborowski.

Wybór marki oraz jej promocja mają zostać oparte o zamówioną przez Organizację strategię. Na jej potrzeby wśród dwunastu szefów kuchni i osób odpowiedzialnych za jadłospisy z restauracji z różnych części regionu przeprowadzono badania. W poniedziałek sformułowane na podstawie wyników badań wnioski zaprezentowano dziennikarzom.

Badani dobrze ocenili pomysł powołania regionalnej kulinarnej marki; większość zadeklarowała chęć jej współtworzenia. Restauracje chciałyby wdrożenia systemu certyfikacji lokali - przyznanie certyfikatu zależałoby m.in. od oferowania klientom co najmniej kilku regionalnych dań przygotowywanych według określonych receptur.

Organizatorzy badań zaproponowali promocję marki poprzez imprezy kulinarne, współpracę z regionalnymi telewizjami (które miały już wyrazić chęć udziału w projekcie), działania w internecie czy na kanałach CB-radia. Marka potrzebowałaby też wsparcia reklamowego m.in. w mediach ogólnopolskich.

Przedstawiciele restauracji wskazywali m.in., że wiele tradycyjnych regionalnych dań jest coraz mniej znanych. Ich zdaniem, potrzebne są działania edukacyjne: współpraca ze szkołami gastronomicznymi (wizyty kucharzy, szkolenia i konkursy dla uczniów) czy kołami gospodyń wiejskich. Sami restauratorzy też widzieli potrzebę doszkolenia się w tym zakresie.

KOMENTARZE (1)

  • L'Osservatore 2010-03-15 20:40:04
    Podejrzewam, że Beskidy baardzo chcą być kojarzone z kopalnianym Śląskiem :-) Uważam, że cały Śląsk powinny promować pszczyńskie żubry :-) ŻYWE - żeby nie było wątpliwości (to w kontekście pomysłu \"Śląskie smaki\").........

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.124.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!