Poczta Polska to dziś jedno z rzadkich miejsc, gdzie kupić można kalendarz czy kolorowankę dla dzieci – rzeczy, które „wyszły z mody” w czasach wszechobecnych elektronicznych gadżetów i dla wielu osób są „zbyt offline”. Podobnie jak wysyłanie listów, które zastąpiła niemal kompletnie korespondencja elektroniczna.
Impulsowe słodycze hitem na poczcie
W 2021 roku państwowy operator zanotował zysk netto na poziomie 177,6 mln zł i był to najwyższy wynik od kilkunastu lat. Sama sprzedaż wygenerowała 6,3 mld zł. Poczta Polska sprzedawała już w swoich placówkach lody, maskotki, kawę, miała stać się drugim Orlenem i sprzedawać hot dogi. A co dzieje się na półkach teraz?
Biuro prasowe informuje, że PP działalność handlową wpisała na stałe do swojej strategii a tym, co napędza sprzedaż są impulsowe słodycze.
Działalność handlowa Poczty Polskiej prowadzona jest zgodnie z przyjętymi przez naszą firmę założeniami i kierunkami rozwoju, w których ofertę produktów spożywczych traktujemy jako uzupełniającą. Skupiamy się na przygotowywaniu ofert sprzedaży impulsowej oraz akcyjnej i wykorzystujemy do tego celu słodycze. One często mieszczą się w tych założeniach handlowych
- informują przedstawiciele Poczty Polskiej.
W ofercie ok. 200 produktów, głównie słodycze
Jak informuje biuro prasowe, Poczta Polska współpracuje z 14 dostawcami m.in. napojów, słodyczy, herbaty, kawy oraz innych przekąsek.
W roku 2021 zawarliśmy trzy nowe umowy o współpracy, zaś w 2022 – dwie. Mamy obecnie w ofercie ok. 200 produktów spożywczych, z czego znakomitą większość stanowią słodycze. Ponadto mamy w ofercie napoje (prawie 50 produktów), kawy i herbaty. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat w grupie słodycze niezmiennie królują cukierki, a w ofercie sezonowej zainteresowaniem klientów cieszyły się ostatnio czekolady.
Co ogranicza sprzedaż na poczcie?
Poczta mogłaby sprzedawać więcej, ale z bardzo prostego powodu nie może - jako placówka pocztowa nie jest przystosowana do ekspozycji i przechowywania towarów spożywczych.
Nasza oferta spożywcza w sieci placówek jest ciągle aktualizowana zgodnie z zaobserwowanymi zmianami potrzeb naszych klientów. Działamy jednak w realiach ograniczeń możliwości rozszerzania oferty wynikających z warunków ekspozycyjnych w placówkach pocztowych. Skupiamy się na dostosowaniu charakteru produktów do bieżących wydarzeń, które przykuwają uwagę społeczeństwa. Są to rocznice, wydarzenia sportowe, narodowe, patriotyczne.
Słodycze i przekąski zajmują miejsce kopert
Tutaj idealne okazują się długo ważne do spożycia i łatwe do przechowywania przekąski i słodycze. Przedstawiciele poczty przyznają, że sprzedaż tej kategorii produktów po prostu się opłaca.
Przekąski to główna grupa produktów handlowych w naszych wybranych placówkach, choć zaznaczamy, że jest ona bardzo pojemna pojęciowo. Zaliczamy do niej np. słodycze typu wafelki, batoniki i możemy uznać, że sprzedaż towarów tego typu jest bardzo satysfakcjonująca biznesowo.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (1)
Jest za mało listonoszy długo się czeka na korespondencję czasami list się gdzieś zagubi
Odpowiedz