Poczta Polska to dziś jedno z rzadkich miejsc, gdzie kupić można kalendarz czy kolorowankę dla dzieci – rzeczy, które „wyszły z mody” w czasach wszechobecnych elektronicznych gadżetów i dla wielu osób są „zbyt offline”. Podobnie jak wysyłanie listów, które zastąpiła niemal kompletnie korespondencja elektroniczna.

Impulsowe słodycze hitem na poczcie

W 2021 roku państwowy operator zanotował zysk netto na poziomie 177,6 mln zł i był to najwyższy wynik od kilkunastu lat. Sama sprzedaż wygenerowała 6,3 mld zł. Poczta Polska sprzedawała już w swoich placówkach lody, maskotki, kawę, miała stać się drugim Orlenem i sprzedawać hot dogi. A co dzieje się na półkach teraz?

Biuro prasowe informuje, że PP działalność handlową wpisała na stałe do swojej strategii a tym, co napędza sprzedaż są impulsowe słodycze.

Działalność handlowa Poczty Polskiej prowadzona jest zgodnie z przyjętymi przez naszą firmę założeniami  i kierunkami  rozwoju, w których ofertę produktów spożywczych traktujemy jako uzupełniającą. Skupiamy się na przygotowywaniu ofert sprzedaży impulsowej oraz akcyjnej i wykorzystujemy do tego celu słodycze. One często mieszczą się w tych założeniach handlowych

- informują przedstawiciele Poczty Polskiej.

W ofercie ok. 200 produktów, głównie słodycze

Jak informuje biuro prasowe, Poczta Polska współpracuje z 14 dostawcami m.in. napojów, słodyczy, herbaty, kawy oraz innych przekąsek.

W roku 2021 zawarliśmy trzy nowe umowy o współpracy, zaś w 2022 – dwie. Mamy obecnie w ofercie ok. 200 produktów spożywczych, z czego znakomitą większość stanowią słodycze. Ponadto mamy w ofercie napoje (prawie 50 produktów), kawy i herbaty. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat w grupie słodycze niezmiennie królują cukierki, a w ofercie sezonowej zainteresowaniem klientów cieszyły się ostatnio czekolady.

Co ogranicza sprzedaż na poczcie?

Poczta mogłaby sprzedawać więcej, ale z bardzo prostego powodu nie może - jako placówka pocztowa nie jest przystosowana do ekspozycji i przechowywania towarów spożywczych.

Nasza oferta spożywcza w sieci placówek jest ciągle aktualizowana zgodnie z zaobserwowanymi zmianami potrzeb naszych klientów. Działamy jednak w realiach ograniczeń możliwości rozszerzania oferty wynikających z warunków ekspozycyjnych w placówkach pocztowych. Skupiamy się na dostosowaniu charakteru produktów do bieżących wydarzeń, które przykuwają uwagę społeczeństwa. Są to rocznice, wydarzenia sportowe, narodowe, patriotyczne.

Słodycze i przekąski zajmują miejsce kopert

Tutaj idealne okazują się długo ważne do spożycia i łatwe do przechowywania przekąski i słodycze. Przedstawiciele poczty przyznają, że sprzedaż tej kategorii produktów po prostu się opłaca.

Przekąski to główna grupa produktów handlowych w naszych wybranych placówkach, choć zaznaczamy, że jest ona bardzo pojemna pojęciowo. Zaliczamy do niej np. słodycze typu wafelki, batoniki i możemy uznać, że sprzedaż towarów tego typu jest bardzo satysfakcjonująca biznesowo.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl