Slogan reklamowy niezgodny z prawdą może sporo kosztować
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 03-06-2019, 14:28

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Za reklamę wprowadzającą w błąd uznaje się tę, na podstawie której konsument może mieć fałszywe wyobrażenie na temat danego towaru lub usługi. Nie ma przy tym znaczenia, czy zdecyduje się on finalnie na skorzystanie z danej oferty.
- Sprawami związanymi ze sloganami wprowadzającymi w błąd zajmuje się UOKiK. Warto podkreślić jednak, że kiedy slogan taki jest jednocześnie znakiem towarowym, zgłoszonym do ochrony np. w Urzędzie Patentowym RP lub w urzędzie EUIPO w Hiszpanii, wówczas sprawa trafia do postępowania spornego przed urzędem. Niejednokrotnie także przed odpowiednim sądem administracyjnym. Należy zauważyć jednak, że nie każda skarga – nawet ta, która wydaje się nam uzasadniona – skutkuje wszczęciem postępowania - tłumaczy Maciej Priebe, rzecznik patentowy z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy.
komentarze (0)