Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Smak, opakowanie i kształt produktów przyciągną małego konsumenta

Producenci do dawna prześcigają się z pomysłami na przekonanie dzieci i oczywiście ich rodziców do oferowanych produktów żywnościowych. Uwagę młodszych konsumentów mogą przyciągnąć różnego typu innowacje dotyczące m.in. smaków, opakowań i kształtów produktów, czy elementów zabawy.

Smak, opakowanie i kształt produktów przyciągną małego konsumenta
Producenci do dawna prześcigają się z pomysłami na przekonanie dzieci do oferowanych produktów żywnościowych fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 11-03-2016, 16:13

Najbardziej powszechne strategie wykorzystywane podczas wprowadzania na rynek nowych produktów przeznaczonych dla dzieci obejmują projektowanie zabawnych i kolorowych opakowań, często przedstawiających postacie ze znanych bajek lub fikcyjnych bohaterów, a także nowe, ekscytujące smaki oraz kształty produktów.

Kilka lat temu Zakłady Mięsne Henryk Kania miały ciekawy pomysł na oferowanie produktów dla dzieci. W 2007 roku rozpoczęły współpracę z firmą Disney. Podpisały też umowę licencyjną na wykorzystanie marki Disneya przy oferowaniu tego typu produktów. W 2010 wystartował wspólny program marketingowy i kampania nawiązująca do animacji filmu „Auta 2”.  Zaprojektowano opakowania nawiązujące do filmu.

Jednak produkty dla dzieci nie do końca sprawdzają się jako oddzielny segment, dlatego ZM Henryk Kania nie produkuje już wędlin dedykowanych tylko dzieciom, ale zapewnia, że produkty, które oferuje z powodzeniem mogą być podawane także dzieciom.

- Nie produkujemy wędlin przeznaczonych stricte dla dzieci, natomiast niezwykle mocno dbamy o to, aby produkty ZM Henryk Kania, w szczególności linia premium Maestro, wyróżniały się na rynku jakością, naturalnością (mięsność, "krótka" etykieta) i wybornym smakiem. To sprawia, że nasze wyroby przekonują do siebie zarówno rodziców czy dziadków, jak również dzieci. To także z myślą o nich stawiamy obecnie m.in. na istotny rozwój produkcji parówek – mówi Dominika Rąba, członek zarządu ZM Henryk Kania.

Firma napojowa Hoop Polska, która w swojej ofercie ma soki dla dzieci pod marką Jupik, zachęca z kolei dzieci do aktywności na świeżym powietrzu i zabaw z rówieśnikami.

- W portfolio produktów Hoop Polska marką dedykowaną dzieciom jest linia napojów JUPIK. Hasło przewodnie marki brzmi: “Wyjdź z domu, Jupik wzywa”, które ma zachęcać dzieci do aktywności na świeżym powietrzu, sportu oraz odkrywania radości wspólnych zabaw z rówieśnikami. To właśnie ta idea jest od lat clue w komunikacji marketingowej Jupika – mówi Patrycja Giurko, marketing manager Hoop Polska.

- Dodatkowo, aby sam napój był jeszcze lepiej dostosowany do proaktywnościowego przekazu marki, nie zawiera on substancji konserwujących, a dzięki częściowemu słodzeniu stewią ma również znacznie ograniczoną kaloryczność. Dziś w portfolio marki Jupik znajdują się niegazowane napoje owocowe o smakach m.in.: coli, truskawki, jabłka, owoców ogrodowych, czy multiwitamina; herbata Ice Tea nie zawierająca kofeiny, oraz linia wód smakowch Jupik Aqua – dodaje Patrycja Giurko.

Rynek małych konsumentów za kilkanaście lat zacznie się kurczyć, bo polskie społeczeństwo coraz bardziej się starzeje. Polska jest najszybciej starzejącym się krajem Unii Europejskiej.  Udział dzieci i młodzieży w ogólnej populacji naszego kraju maleje nieprzerwanie od lat 90-tych ubiegłego wieku.

Do 2035 roku osoby w wieku 65 lat i więcej będą stanowić około jednej czwartej ludności naszego kraju.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

produkty dla dzieci i niemowląt RSS ALERT    /    rynek produktów dla dzieci RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Hoop Polska RSS ALERT    /    Patrycja Giurko RSS ALERT    /    Dominika Rąba RSS ALERT    /    żywność dla dzieci RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Xara 2016-03-13 20:20:54
    Od kiedy dzieci czytają etykiety? Brawo pani Raba za inteligentny komentarz.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!