Śniadanie wielkanocne z dużymi rozbieżnościami w cenach produktów
- Autor: MondayNews
- Data: 29-03-2018, 09:29

Różnice w cenach towarów
Jeśli chodzi o ceny białej kiełbasy wieprzowej 1 kg, to rozbieżność pomiędzy najtańszym i najdroższym sklepem wyniosła aż 174%. W Netto kosztuje w promocji 7,99 zł, a w Stokrotce bez obniżki – 21,90 zł. Jak zauważa Karol Kamiński z Grupy AdRetail, tego typu produkt często różni się jakością i składem, m.in. udziałem mięsa, wody i innych substancji. Z obserwacji eksperta wynika, że sieci, które przyciągają klientów rabatami na ten właśnie artykuł, zwykle oferują go w niższej cenie.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
– Widzimy sporą przepaść cenową – 140% – w przypadku takiego produktu, jak twaróg sernikowy 1 kg wiaderko. Najtańszy jest w Netto, gdzie kosztuje w promocji 4,99 zł. Z kolei w Intermarche ma regularną cenę 11,99 zł. Moim zdaniem, duża rozbieżność wynika z tego, że podstawowy składnik sernika nie jest kupowany systematycznie. Klienci często nie znają jego wartości, co daje sklepom możliwość zwiększania należności za towar bez straty w sprzedaży ilościowej. Sieci, które nie oferują obniżek na ten artykuł, mogą chcieć zyskać na większym popycie w okresie przedświątecznym – tłumaczy Sebastian Starzyński, prezes Instytutu Badawczego ABR SESTA.
Jedna z największych różnic w badaniu dotyczy puszki groszku konserwowego 400 g. Sięga ona aż 128%. Tego typu produkt marki własnej najtaniej można kupić w dyskontach. W Aldi, w Biedronce i w Netto kosztuje po 1,49 zł. W Lidlu trzeba za niego zapłacić 1,65 zł. Natomiast pozostałe sieci w większości oferują artykuły markowe. Ich ceny wynoszą od 1,95 zł do 3,39 zł. Dodatkowo wiele z nich sprzedaje towary marki własnej, które są zwykle tańsze przy podobnej ilości.
– Przepaść cenowa w przypadku schabu wieprzowego bez kości 1 kg wyniosła 114%. W Biedronce kosztował 9,45 zł. Natomiast najdroższy był w innym dyskoncie. W Aldi miał wartość 20,25 zł w przeliczeniu na 1 kg, gdyż sprzedawane tacki o wadze 360 g to koszt 7,29 zł. Ten produkt nie jest markowy. Dlatego rozbieżności mogą być wyższe ze względu na różną jakość. Ponadto sklepy oferują inne artykuły o bardziej świątecznym charakterze. Tymczasem schab jest dość często promowanym towarem, stąd być może większość sieci w tym okresie założyło realizację wyższych marży – wyjaśnia prezes Starzyński.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Ceny czereśni 2022. Czy nadal kosztują 260 zł za kg?
-
GUS: sprzedaż detaliczna w cenach stałych w kwietniu wzrosła o 19,0 proc. rdr
-
Polskie truskawki w Carrefourze: Ile obecnie kosztują?
-
Auchan sprzedaje polskie truskawki. Ile kosztują?
-
Drożyzna 2022. Ceny skupu podstawowych produktów rolnych wzrosły o 45,1 proc.
-
Lidl, Biedronka i Aldi mają sposoby na niższe ceny żywności
-
Lewica wskazuje winnych wzrostu cen żywności. To nie tylko prezes NBP
-
Koszyk cen dlahandlu.pl: Ile zapłacimy za zakupy?
-
Wzrosty cen mięsa i susza podbiją roczny wskaźnik cen żywności
-
Podrożały olej, masło, mięso wołowe, drobiowe i wieprzowe
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)