Social media: Na co powinny zwrócić uwagę sieci handlowe w 2019 roku?
Od lat na rynku mówi się o wzroście znaczenia, a nawet dominacji wykorzystywanych przez konsumentów urządzeń mobilnych. Trend ten faktycznie spełnił się w połowie 2018 roku, kiedy to jak wynika z danych, użytkownicy sieci w Polsce częściej sięgali po swoje małe, przenośne urządzenia, niż po komputery, by korzystać z Internetu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Diana Stachera, Head of PR and Communications JJ Communications.

- Jest to bardzo jasny i silny sygnał nie tylko dla sieci handlowych, ale dla całej branży retail – nie tylko tej działającej online, ale również sprzedawców działających stacjonarnie czy w obu tych kanałach. Ma on bowiem ogromne znaczenie zarówno dla wyboru i wsparcia poszczególnych kanałów sprzedaży, ale przede wszystkim dla realizowanych działań marketingowych i komunikacyjnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Diana Stachera, Head of PR and Communications JJ Communications.
- Mimo spadku użytkowników serwisu i aplikacji w USA, medialnych skandali (również o charakterze politycznym), wyraźnego obniżenia popularności wśród najmłodszej grupy odbiorców, to właśnie Facebook, jako wiodące medium społecznościowe, nadal utrzymuje na polskim rynku silną pozycję - dodaje.
Tłumaczy, że na znaczeniu stale zyskuje Instagram, stając się jednym z najchętniej wybieranych social mediów, które w określonych kategoriach wiekowych może mocno zagrażać pozycji lidera. Wśród formatów ogromną popularnością cieszą się stories oraz video – komunikacja poprzez stories nieustannie rośnie, a automatyczne oglądanie wszystkich treści jest już możliwe nie tylko na Sanpchacie i Instagramie, ale również i na Facebook’u.
- Przy mnogości dostępnych kanałów i różnej ich skuteczności sieci handlowe będą musiały zmierzyć się w 2019 z kolejnymi wyzwaniami, które wynikają ze zmian zachowań konsumentów w związku między innymi z zakazem handlu w niedzielę. Przy zmniejszającej się liczbie dni handlowych pomocne może okazać się właśnie połączenie dobrodziejstw kryjących się w trendzie mobile z możliwościami oferowanymi aktualnie przez portale społecznościowe - tłumaczy ekspertka.
- Warto zatem postawić na komunikację dostosowaną do przeglądania na urządzeniach mobilnych oraz na jasne, krótkie i klarowne komunikaty, możliwe jak najbardziej angażujące odbiorców. Nadal niezwykle istotna dla sprzedawców, szczególnie tych sieciowych, będzie szybkość reakcji i bezpośrednio adresowane rozwiązywanie problemów konsumentów. Rosnąca popularność i możliwości chatbotów powinny ułatwić branży retail automatyzację reakcji, co przełoży się na wyprzedzanie konkurencji przez podmioty, które sprawnie wdrożą nowe rozwiązania. Duże znaczenie będzie miała również atrakcyjna i chwytliwa forma reklam - podpowiada Diana Stachera.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.