Sodexo: Specjalizujemy się w instrumentach wsparcia sprzedaży

– Jedną z naszych misji jest kreowanie zapotrzebowania na poszczególne produkty, na przekierowanie ruchu do odpowiednich sieci. Bardzo mocno specjalizujemy się w instrumentach wsparcia sprzedaży – mówi Karol Kamas, dyrektor marketingu i rozwoju Sodexo Benefits and Rewards Services Polska Sp. z o.o.

– Oferujemy wszechstronne instrumenty wsparcia sprzedaży. Specjalizujemy się zarówno w modelu B2C jak i B2B. Na rynku B2B najbardziej efektywne są długoterminowe instrumenty wsparcia sprzedaży, natomiast na rynku B2C dobrze sprawdzają się krótkoterminowe, takie jak szybka promocja, obniżka cenowa, konkurs i loteria. To dwie istotne różnice, które dostrzegamy między rynkiem B2C a B2B – dodaje.

Tłumaczy, że w czasie pandemii koronawirusa zauważył wśród odbiorców zwiększone zainteresowanie instrumentami wspierającymi sprzedaż. Obecnie odbiorcy programów lojalnościowych i partnerskich chętnie korzystają z instrumentów wsparcia sprzedaży, które są interaktywne, nastawione na zabawę oraz interakcję.

Karol Kamas podkreśla również, że następuje coraz większa cyfryzacja instrumentów wsparcia sprzedaży. – Coraz częściej konsumenci, partnerzy oraz klienci B2B stawiają na nagrody cyfrowe, które są w łatwy sposób dystrybuowane. Obalam mit, że tradycyjne nagrody rzeczowe są najbardziej atrakcyjne. Otóż nie. Odbiorcy szukają nagród łatwych w dystrybucji, uniwersalnych i elastycznych – mówi.

Sodexo wpływa na trendy zakupowe

– Sodexo jest największym wydawcą kart przedpłaconych w kraju. To miliony użytkowników, którzy dokonują transakcji liczonych w miliardach złotych rocznie. Precyzyjnie to wszystko monitorujemy. Współpracując z partnerami, między innymi z sieciami handlowymi różnego formatu, jesteśmy w stanie wpływać na zachowania konsumenckie. Nie jest więc tak, że jesteśmy bierni i musimy się tylko dostosowywać do trendów rynkowych – wyjaśnia Karol Kamas.

Dodaje, że sektor finansowy jest bardzo dużym producentem plastiku, jeśli chodzi o karty płatnicze. – A my w zeszłym roku w czasie pandemii uruchomiliśmy karty wirtualne. Okazało się, że były niezwykle popularne zarówno wśród klientów biznesowych jak i konsumentów. Dzięki takim kartom kilkukrotnie redukujemy ślad węglowy, optymalizujemy łańcuchy logistyczne. Wpisuje się to w trendy ekologiczne – tłumaczy.

Sodexo: Konsumenci lubią programy lojalnościowe

– Pamiętajmy, że inflacja sięga 7 proc. i mimo podwyżek pensji, siła nabywcza Polaków maleje. W naturalny sposób determinuje to wzrost zachowań w stylu "smart shopping". Obecnie 77 proc. konsumentów w sposób ciągły korzysta z wszelkiego rodzaju promocji i programów lojalnościowych. Widzimy, że ten trend cały czas rośnie.  To nie jest tylko i wyłącznie szukanie najniższej ceny, ale również budowanie trwałej relacji z siecią handlową – mówi.

– Programy partnerskie, jeśli chodzi o B2B i wszelkie akcje wsparcia sprzedaży, bardzo mocno teraz wzrastają, dlatego że konsumenci potrzebują rozwiązań najbardziej efektywnych cenowo i najbardziej optymalnych z punktu widzenia kosztowego. Obserwujemy coraz większe zapotrzebowanie na różnorodne niszowe produkty. Rynek jest coraz bardziej rozdrobniony i to napędza wzrost e-handlu. Uważam, że suma tych nisz będzie tak duża, że segment e-commerce będzie rósł bardzo dynamicznie – podsumowuje Karol Kamas.

Sodexo pomaga budować lojalność w biznesie

Sodexo Benefits and Rewards Services Polska to lider rynku świadczeń pozapłacowych i ekspert
w budowaniu lojalności w biznesie. Z rozwiązań firmy korzysta 50 tysięcy klientów i ponad 4 miliony użytkowników, a kartami przedpłaconymi wydanymi przez Sodexo wykonywanych jest pół miliona transakcji tygodniowo. 

Od momentu swego powstania firma Sodexo nieustannie pracuje na rzecz poprawy jakości życia codziennego klientów, konsumentów i pracowników. Zaczęło się od niewielkiego biznesu obsługującego restauracje, hotele i szpitale. Założył go w Marsylii, w roku 1966, Francuz Pierre Bellon pod szyldem Societe d’Exploitation Hoteliere (Towarzystwo Usług Hotelowych). Dziś Sodexo znajduje się na prestiżowej liście Fortune Global 500 i jest drugim największym pracodawcą spośród wszystkich francuskich korporacji multinarodowych – zatrudnia ponad 460 tysięcy pracowników w 72 krajach, codziennie obsługując 100 milionów klientów.

Sodexo oferuje cztery główne typy usług: kompleksowe usługi motywacyjne, usługi żywieniowe, kompleksową obsługę nieruchomości oraz zarządzanie miejscem pracy.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl