Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

EEC Trends - NA ŻYWO

20 STYCZNIA 2022  •  WARSZAWA
TRWA TRANSMISJA

Zielona transformacja gospodarki

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI

Sodexo: Pomagamy budować lojalność konsumentów i kontrahentów

Widzimy wśród konsumentów zwiększone zainteresowanie programami lojalnościowymi – mówił Karol Kamas, dyrektor marketingu i rozwoju Sodexo Benefits and Rewards Services Polska Sp. z o.o. w trakcie debaty "Formaty na fali – czy pandemia wykreowała nowych liderów handlu?", która odbyła się w Warszawie podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
  • Autor: Olimpia Wolf
  • Data: 02-12-2021, 14:57
Sodexo: Pomagamy budować lojalność konsumentów i kontrahentów
Karol Kamas, dyrektor marketingu i rozwoju Sodexo Benefits and Rewards Services Polska Sp. z o.o. Fot. PTWP

Sodexo: Specjalizujemy się w instrumentach wsparcia sprzedaży

– Jedną z naszych misji jest kreowanie zapotrzebowania na poszczególne produkty, na przekierowanie ruchu do odpowiednich sieci. Bardzo mocno specjalizujemy się w instrumentach wsparcia sprzedaży – mówi Karol Kamas, dyrektor marketingu i rozwoju Sodexo Benefits and Rewards Services Polska Sp. z o.o.

– Oferujemy wszechstronne instrumenty wsparcia sprzedaży. Specjalizujemy się zarówno w modelu B2C jak i B2B. Na rynku B2B najbardziej efektywne są długoterminowe instrumenty wsparcia sprzedaży, natomiast na rynku B2C dobrze sprawdzają się krótkoterminowe, takie jak szybka promocja, obniżka cenowa, konkurs i loteria. To dwie istotne różnice, które dostrzegamy między rynkiem B2C a B2B – dodaje.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tłumaczy, że w czasie pandemii koronawirusa zauważył wśród odbiorców zwiększone zainteresowanie instrumentami wspierającymi sprzedaż. Obecnie odbiorcy programów lojalnościowych i partnerskich chętnie korzystają z instrumentów wsparcia sprzedaży, które są interaktywne, nastawione na zabawę oraz interakcję.

Karol Kamas podkreśla również, że następuje coraz większa cyfryzacja instrumentów wsparcia sprzedaży. – Coraz częściej konsumenci, partnerzy oraz klienci B2B stawiają na nagrody cyfrowe, które są w łatwy sposób dystrybuowane. Obalam mit, że tradycyjne nagrody rzeczowe są najbardziej atrakcyjne. Otóż nie. Odbiorcy szukają nagród łatwych w dystrybucji, uniwersalnych i elastycznych – mówi.

Sodexo wpływa na trendy zakupowe

– Sodexo jest największym wydawcą kart przedpłaconych w kraju. To miliony użytkowników, którzy dokonują transakcji liczonych w miliardach złotych rocznie. Precyzyjnie to wszystko monitorujemy. Współpracując z partnerami, między innymi z sieciami handlowymi różnego formatu, jesteśmy w stanie wpływać na zachowania konsumenckie. Nie jest więc tak, że jesteśmy bierni i musimy się tylko dostosowywać do trendów rynkowych – wyjaśnia Karol Kamas.

Dodaje, że sektor finansowy jest bardzo dużym producentem plastiku, jeśli chodzi o karty płatnicze. – A my w zeszłym roku w czasie pandemii uruchomiliśmy karty wirtualne. Okazało się, że były niezwykle popularne zarówno wśród klientów biznesowych jak i konsumentów. Dzięki takim kartom kilkukrotnie redukujemy ślad węglowy, optymalizujemy łańcuchy logistyczne. Wpisuje się to w trendy ekologiczne – tłumaczy.

Sodexo: Konsumenci lubią programy lojalnościowe

– Pamiętajmy, że inflacja sięga 7 proc. i mimo podwyżek pensji, siła nabywcza Polaków maleje. W naturalny sposób determinuje to wzrost zachowań w stylu "smart shopping". Obecnie 77 proc. konsumentów w sposób ciągły korzysta z wszelkiego rodzaju promocji i programów lojalnościowych. Widzimy, że ten trend cały czas rośnie.  To nie jest tylko i wyłącznie szukanie najniższej ceny, ale również budowanie trwałej relacji z siecią handlową – mówi.

– Programy partnerskie, jeśli chodzi o B2B i wszelkie akcje wsparcia sprzedaży, bardzo mocno teraz wzrastają, dlatego że konsumenci potrzebują rozwiązań najbardziej efektywnych cenowo i najbardziej optymalnych z punktu widzenia kosztowego. Obserwujemy coraz większe zapotrzebowanie na różnorodne niszowe produkty. Rynek jest coraz bardziej rozdrobniony i to napędza wzrost e-handlu. Uważam, że suma tych nisz będzie tak duża, że segment e-commerce będzie rósł bardzo dynamicznie – podsumowuje Karol Kamas.

Sodexo pomaga budować lojalność w biznesie

Sodexo Benefits and Rewards Services Polska to lider rynku świadczeń pozapłacowych i ekspert
w budowaniu lojalności w biznesie. Z rozwiązań firmy korzysta 50 tysięcy klientów i ponad 4 miliony użytkowników, a kartami przedpłaconymi wydanymi przez Sodexo wykonywanych jest pół miliona transakcji tygodniowo. 

Od momentu swego powstania firma Sodexo nieustannie pracuje na rzecz poprawy jakości życia codziennego klientów, konsumentów i pracowników. Zaczęło się od niewielkiego biznesu obsługującego restauracje, hotele i szpitale. Założył go w Marsylii, w roku 1966, Francuz Pierre Bellon pod szyldem Societe d’Exploitation Hoteliere (Towarzystwo Usług Hotelowych). Dziś Sodexo znajduje się na prestiżowej liście Fortune Global 500 i jest drugim największym pracodawcą spośród wszystkich francuskich korporacji multinarodowych – zatrudnia ponad 460 tysięcy pracowników w 72 krajach, codziennie obsługując 100 milionów klientów.

Sodexo oferuje cztery główne typy usług: kompleksowe usługi motywacyjne, usługi żywieniowe, kompleksową obsługę nieruchomości oraz zarządzanie miejscem pracy.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!