Space Marketing, czyli łączenie tradycyjnego handlu z online
- Autor: www.portalspozywczy.pl/PR
- Data: 28-01-2016, 17:44

Pierwsza rzecz, jaka przychodzi do głowy wielu osób, gdy myślą o reklamach, to że ich nie lubią, zaśmiecają przestrzeń i w ogóle są niepotrzebne. Ci sami ludzie chwilę później z zadowoleniem i entuzjazmem mówią o promocji w pobliskiej Galerii Handlowej, bo „akurat muszą kupić t-shirt”.
Dokładnie taki sam problem dotyczy zbierania danych i chęci bycia traktowanym wyjątkowo. Gdyby zrobić ankietę, w której pierwsze pytanie brzmiałoby „Czy zgadzasz się na to, żeby firmy zbierały informacje o Twoim zachowaniu w sklepie?”, a kolejne „Czy doceniasz indywidualne oferty w wybranych sklepach lub paczki z prezentami od sieci handlowych?” odpowiedzi byłyby oczywiste – nikt nie lubi być inwigilowany, każdy lubi być doceniony.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Wcale nie chodzi tu o hipokryzję, ale bardziej o powszechny brak świadomości. Mało kto na bieżąco śledzi i rozumie tajniki pojawiających się coraz szybciej nowych technologii. Wszystko sprowadza się do precyzji komunikatu, który kierowany jest do potencjalnych klientów i kwestii jak bardzo jest on odzwierciedleniem ich potrzeb czy nagrodą za ich lojalność. A jeśli to wszystko dzieje się bez zbędnego zaangażowania konsumenta, to jest to tym bardziej wartościowe.
Cookies, czyli jak to było do tej pory
Wszyscy znamy dobrze cookies, które stanowią podstawę do tego, żeby ulubiona marka wyświetliła nam przecenę na kolejne buty, a ulubiony zespół przypomniał, że są w trasie koncertowej i grają w naszym mieście. Jednak do tej pory była to domena sklepów i stron internetowych. Do tej pory. Dziś naprzeciw takim możliwościom staje technologia. Sieci handlowe inwestując w wielokanałowość sprzedaży zyskują narzędzia do badania zachowań konsumentów.
Nośniki Digital Signage oprócz wyświetlania treści, analizują najczęściej szukane informacje i ścieżki dotarcia do poszczególnych sklepów, aby poprawić ich ekspozycję w pozostałych nośnikach. Kamery stereoskopowe potrafią bardzo dokładnie oszacować footfall, czyli liczbę ludzi odwiedzających dany sklep w określonym przedziale czasu, i dostarczyć jakościowych danych o odwiedzanych sklepach, najczęstszych ścieżkach etc.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
1000 pocztowców będzie uczyć się posługiwania bronią
-
Foodex24 był sukcesem. Ukraiński e-sklep z żywnością sprzedany!
-
Empik umocnił swoją pozycję w e-commerce
-
Delio wystawi mobilne kawiarnie w parkach
-
Zysk Allegro zmalał. Wyniki pociągnęły w dół dwie spółki przejęte wiosną?
-
E-sklep PGG sprzedał w tym roku ponad 600 tys. ton węgla
-
E-commerce w Grecji i Bułgarii. Czym charakteryzują się te e-rynki?
-
Biedronka szykuje sklep internetowy! Co będzie można kupić w Biedronka Home?
-
Auchan rozszerza zasięg i zakres swoich usług e-commerce
-
Grupa Empik z dynamicznymi wzrostami w 2021, do poziomu 2,4 mld zł
komentarze (1)
Marketing mobilny, reklama mobilne, aplikacje dla firm: artmetic.pl
Odpowiedz