Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Space Marketing, czyli łączenie tradycyjnego handlu z online

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 28-01-2016, 17:44
Obecnie, wraz z rozwojem narzędzi opartych o wifi czy bluetooth, możliwe jest połączenie klasycznego handlu ze światem online. Nowe rozwiązania oparte o space marketing i bazujące na analizie zachowań konsumenckich, coraz częściej pojawiają się w centrach i sieciach handlowych.
Space Marketing, czyli łączenie tradycyjnego handlu z online
Space Marketing, czyli łączenie tradycyjnego handlu z online. Fot. shutterstock

Pierwsza rzecz, jaka przychodzi do głowy wielu osób, gdy myślą o reklamach, to że ich nie lubią, zaśmiecają przestrzeń i w ogóle są niepotrzebne. Ci sami ludzie chwilę później z zadowoleniem i entuzjazmem mówią o promocji w pobliskiej Galerii Handlowej, bo „akurat muszą kupić t-shirt”.

Dokładnie taki sam problem dotyczy zbierania danych i chęci bycia traktowanym wyjątkowo. Gdyby zrobić ankietę, w której pierwsze pytanie brzmiałoby „Czy zgadzasz się na to, żeby firmy zbierały informacje o Twoim zachowaniu w sklepie?”, a kolejne „Czy doceniasz indywidualne oferty w wybranych sklepach lub paczki z prezentami od sieci handlowych?” odpowiedzi byłyby oczywiste – nikt nie lubi być inwigilowany, każdy lubi być doceniony.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wcale nie chodzi tu o hipokryzję, ale bardziej o powszechny brak świadomości. Mało kto na bieżąco śledzi i rozumie tajniki pojawiających się coraz szybciej nowych technologii. Wszystko sprowadza się do precyzji komunikatu, który kierowany jest do potencjalnych klientów i kwestii jak bardzo jest on odzwierciedleniem ich potrzeb czy nagrodą za ich lojalność. A jeśli to wszystko dzieje się bez zbędnego zaangażowania konsumenta, to jest to tym bardziej wartościowe.

Cookies, czyli jak to było do tej pory

Wszyscy znamy dobrze cookies, które stanowią podstawę do tego, żeby ulubiona marka wyświetliła nam przecenę na kolejne buty, a ulubiony zespół przypomniał, że są w trasie koncertowej i grają w naszym mieście. Jednak do tej pory była to domena sklepów i stron internetowych. Do tej pory. Dziś naprzeciw takim możliwościom staje technologia. Sieci handlowe inwestując w wielokanałowość sprzedaży zyskują narzędzia do badania zachowań konsumentów.

Nośniki Digital Signage oprócz wyświetlania treści, analizują najczęściej szukane informacje i ścieżki dotarcia do poszczególnych sklepów, aby poprawić ich ekspozycję w pozostałych nośnikach. Kamery stereoskopowe potrafią bardzo dokładnie oszacować footfall, czyli liczbę ludzi odwiedzających dany sklep w określonym przedziale czasu, i dostarczyć jakościowych danych o odwiedzanych sklepach, najczęstszych ścieżkach etc.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • artmetic ekonsulting 2016-01-31 02:04:05

    Marketing mobilny, reklama mobilne, aplikacje dla firm: artmetic.pl

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!