Dla porównania, na koniec grudnia 2012 roku Orlen miał 1.767 stacji, Lotos 405, koncerny zagraniczne 1.424, niezależni operatorzy ok. 3.000, a sieci sklepowe 160.

Najwięcej stacji wśród sieci sklepowych należało na koniec ubiegłego roku do Carrefoura (43), a w dalszej kolejności do Intermarche (41), Tesco (29) i Auchan (24).

Liderem, jeśli chodzi o liczbę stacji autostradowych, był Orlen, który posiadał na koniec roku 22 lokalizacje. Lotos miał 11 stacji przy autostradach, a Shell i BP po sześć.

POPiHN podał też, że koncerny krajowe osiągnęły na koniec marca 2013 roku 31,9 proc. udziału w rynku stacji paliw w Polsce, koncerny zagraniczne 21,2 proc., operatorzy niezależni 44,5 proc., zaś hipermarkety 2,4 proc.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl