• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Spada sprzedaż sieci Carrefour w Polsce i na świecie

W całym 2011 roku Carrefour zanotował w Polsce spadek o 2,5 proc. w kategorii like for like. Uwzględniając nowo otwarte sklepy spadek wyniósł 1,6 proc. przy zachowaniu stałego kursu wymiany. W sumie sieć odnotowała spadek sprzedaży do 2,168 mld euro.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 19-01-2012, 12:37
Spada sprzedaż sieci Carrefour w Polsce i na świecie
Zysk Carrefoura za 2011 r. będzie niższy o 15- 20 proc. rok do roku ze względu na mniejsze zainteresowanie konsumentów zakupami artykułów przemysłowych. Firma skupi się więc na inwestycjach w ceny i lepiej sprofilowane promocje.

Dla Carrefoura słaby był ostatni kwartał 2011 r. W IV kwartale sprzedaż Grupy Carrefour spadła o 0,8 proc. do 24,15 mld euro. Z uwzględnieniem nowo otwartych sklepów spadek wyniósł 2,6 proc. przy uwzględnieniu stałego kursu wymiany.

W Polsce sprzedaż like for like sklepów Carrefoura spadła o 3,5 proc., a wartość sprzedaży obniżyła się do poziomu 578 mln euro

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zysk Carrefoura za 2011 r. będzie niższy o 15- 20 proc. rok do roku ze względu na mniejsze zainteresowanie konsumentów zakupami artykułów przemysłowych. Firma skupi się więc na inwestycjach w ceny i lepiej sprofilowane promocje.

W Europie bez Francji w 2011 roku sieć zanotowała spadek sprzedaży o 4 proc. do 26,761 mld euro. Zaś w całym 2011 roku Carrefour odnotował wzrost sprzedaż o 0,5 proc. do 91,5 mld euro, głównie dzięki obecności na rynku azjatyckim i południowo-amerykańskim.

Jak zadeklarował Lars Olofsson, prezes sieci Carrefour firma działając w trudnym otoczeniu ekonomicznym skupi się głównie na inwestycjach w niższe ceny i bardziej sprofilowane promowanie swoich sklepów. Jednocześnie Carrefour nastawia się na cięcie kosztów i bardziej efektywne zarządzanie swoimi sklepami przy zachowaniu obecności logo Carrefour w wielu formatach.

Czwarty kwartał 2011 roku to dla całej sieci spadek sprzedaży o 0,8 proc. do poziomu 24,2 mld euro (bez Vat-u). W Europie czwarty kwartał z wykluczeniem Francji to spadek sprzedaży o 4,3 proc. do 7,172 mld euro spowodowany głównie złą sytuacją na rynku belgijskim i spadkiem sprzedaży produktów przemysłowych w krajach Europy Południowej.

Firma ponosi straty głównie w kanale hipermarketów, dlatego przekształcanie placówek w bardziej ekskluzywne sklepy pod logo Carrefour Planet będzie się odbywało po dogłębnej analizie sytuacji w poszczególnych krajach. W sumie pod logo Carrefour Planet działa 81 sklepów, z czego 31 sklepów zostało przekształconych zmienionych w IV kwartale 2011 roku.

Od początku 2011 roku Carrefour otworzył lub przejął 669 nowych marketów w różnych formatach, co przysporzyło sieci 636 000 mkw. nowej powierzchni handlowej

 

 

Czytaj także: www.dlahandlu.pl

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • kibic 2012-01-19 13:52:34

    A ja się pytam dlaczego ? - wstrzymali zamówienia w okresie Świątecznym, - ograniczono zamówienia centralne, - zablokowano towar w magazynie na potrzeby inwentaryzacji w trakcie dnia i regularnej sprzedaży, Myślałem, że jest to podyktowane sprzedażą sieci, ale chyba nie :( Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • leon 2012-01-19 15:59:30

    i dobrze......

    Odpowiedz
  • ByłyKlient 2012-01-19 21:04:20

    Im szybciej wyniosą się z Polski tym lepiej. To już nie jest ten sam Carrefour, który robił furorę kiedy wchodził do naszego kraju. Najlepsze lata ta sieć już dawno ma w kraju nad Wisłą za sobą. Stąd też chyba większość ludzi nawet nie będzie płakać po nich jak w końcu ktoś we Francji podejmie decyzję o tym by wycofać się z Polski czego sobie i państwu życzę.

    Odpowiedz
  • obserwator 2012-01-20 12:18:24

    nie ma się co dziwić, wystarczy spojrzeć na półki w sklepach, odkąd za marchandising wzięła się agencja gruppo, najprawdopodobniej związana blisko z zarządem c-4 i po nastaniu nowego prezesa w c-4 zaczęły sie dziać dziwne rzeczy o aferach łapówkarskich wśród pracowników centrali nie wspomnę. Obserwator

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!