• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Spadek sprzedaży online przed Bożym Narodzeniem

Mniej chętnych do zakupów prezentów świątecznych w sieci. Klientów e-sklepów skutecznie odstraszyli dostawcy paczek i nadchodzący kryzys - podaje Metro.
  • Autor: Metro
  • Data: 23-12-2008, 20:51
Spadek sprzedaży online przed Bożym Narodzeniem

Badania o zakupach w sieci przeprowadziła firma Gemius. Z jej danych wynika, że na dwa tygodnie przed świętami tylko 22 proc. internautów dokonało zakupu lub zamierzało kupić prezenty gwiazdkowe online. Rok temu deklarował to co czwarty pytany. Według Aleksandry Teodorczyk z firmy Gemius wyniki te są zaskakujące.

- Internautów robiących zakupy w sieci z roku na rok przybywa, więc przed świętami powinno być ich rekordowo dużo, a jest mniej - mówi Teodorczyk.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Skąd ten spadek? Prawie połowa z nas ocenia sytuację gospodarczą Polski jako złą - wynika z kolei z najnowszego badania Pentoru. W grudniu pesymiści, zrezygnowani i sfrustrowani stanowili aż 43,6 proc. społeczeństwa. Kiepskie nastroje przekładają się na świąteczne prezenty - aż 20 proc. Polaków zamierza wydać na nie mniej niż rok temu. Przeciętnie każdy z nas, kto kupi podarunki dla bliskich, wyda 286,7 zł, czyli 7,7 zł mniej niż w roku 2007. Według OBOP na całe święta przeznaczymy 20,4 mld zł, czyli 900 mln mniej niż w 2007 r.

Kryzys nie jest jednak najważniejszym powodem, dla którego po raz pierwszy bardziej ufamy galeriom handlowym niż e-sklepom. Internauci bowiem wciąż mają w pamięci horror, jaki w ubiegłym roku zafundowały im Poczta Polska i firmy kurierskie. Część zamówionych świątecznych prezentów dotarła do kupujących w styczniu. - Dlatego teraz częściej decydowaliśmy się na wizytę w centrum handlowym oraz supermarkecie, gdzie towar, mimo iż droższy, jest dostępny od razu - mówi Jadwiga Przewłocka, badacz z Gemiusa.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • macy gray ; ) 2009-01-05 15:39:09

    no oczywiście że oceniamy sytuacjęgospodarczą polski jako złą z prostej przyczyny- bo taka jest- moze i chętniej byśmy kupowali gdyby nie to że poczta polska i tak spieprzy to co do niej należy czyli doręczanie prezentów na czas

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!