Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Spadki sprzedaży w hipermarketach sięgnęły - 20,4 proc. w kwietniu

Z prezentacji Eurocash dla inwestorów wynika, że dynamika sprzedaży detalicznej spadła o w kwietniu 2020 roku o 22,9 proc., dynamika PKB w I kw.spadła do 2 proc., zaś dynamika inflacji w kategorii żywność i napoje spadła w maju do 2,9 proc.

Spadki sprzedaży w hipermarketach sięgnęły - 20,4 proc. w kwietniu
Spadki sprzedaży w hipermarketach sięgnęły - 20,4 proc. w kwietniu; fot. shutterstock

Wskaźnik ufności konsumenckiej spadł do historycznie niskich poziomów - 30 proc. wskaźnik bieżący i 37 proc. wskaźnik wyprzedzający. 6% Polaków aktualnie nie pracuje z powodu COVID-19 90% Polaków postrzega COVID-19 jako wysokie zagrożenie dla polskiej gospodarki39% Polaków przyznaje, że ich sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z COVID-19.

Konsumenci wybierają lokalne sklepy, położone blisko domu w których czują się bezpiecznie, czynniki te stały się ważniejsze niż cena. Częstotliwość dokonywanych zakupów uległa zmianie ze względu na COVID-19. W czerwcu 2019 zakupy codzienne deklarowało 55 proc. badanych. Obecnie jest to 33 proc. Wzrosła do 45 proc. z 38 proc. liczba robiących zakupy 2-3 razy w tygodniu oraz z 6 do 20 proc. tych, którzy na zakupy idą raz w tygodniu.

Pomimo tego w ostatnim czasie najbardziej ucierpiały hipermarkety, wielkanocne zakupy zrobiono głównie w dyskontach.Zakupy na zapas realizowane w marcu w supermarketach.

W kwietniu jak wynika z danych Nielsen hipermarkety odnotowały spadek sprzedaży o 20,4 proc., supermarkety spadki o 2,1 proc. (ale w marcu miały wzrosty o 24,3 proc.), a dyskonty rosły o 13,6 proc. zarówno w kwietniu jak i 17 proc. w maju.

Duże i średnie sklepy spożywcze zanotowały odpowiednio spadek o -1,3 proc. i wzrost o 0.7 proc. w kwietniu i wzrost o 15,2 proc. i  8,9 proc. w marcu. Obecnie średnia wartość transakcji w sklepach małego formatu to 21,11 zł względem 17,15 zł na początku marca br.

Największą dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech miesiącach odnotowują produkty podstawowe +27 proc., konserwy +21,8 proc. sery i art. kulinarne +13 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sieci spożywcze RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT    /    supermakety RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.238.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!