Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Spadła liczna transakcji w małych sklepach

Jak wynika z danych CMR, w listopadzie 2020 r. łączna liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 18% niższa niż rok wcześniej, a ich obroty spadły o 1,8%. W listopadzie sklepy małoformatowe odwiedziło o 14% mniej klientów niż w październiku, natomiast łączna wartość sprzedaży obniżyła się w tym czasie o 10%.

Spadła liczna transakcji w małych sklepach
Spadła liczna transakcji w małych sklepach /fot. Shutterstock

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 17-12-2020, 16:50

W listopadzie odczuwalne były skutki drugiej fali epidemii koronawirusa i związanych z nią ograniczeń. Nauka i praca zdalna ogranicza zapotrzebowanie na produkty wygodne do zabrania ze sobą lub zjedzenia w biegu, co przekłada się na spadki sprzedaży w ujęciu rdr różnego rodzaju przekąsek, słodyczy impulsowych, a także napojów w małych opakowaniach. W listopadzie 2020 r. wartość sprzedaży batonów czekoladowych była o 16% niższa niż rok wcześniej, a wydatki na rogaliki z czekoladą i na gumy do żucia spadły aż o 34%. Druga fala epidemii przyniosła również spadek zapotrzebowania na napoje energetyzujące (w listopadzie wartość ich sprzedaży była o 7% niższa niż rok wcześniej), a także izotoniczne (spadek o 18%), ale słabiej niż przed rokiem w placówkach małego formatu sprzedawały się również wody, napoje gazowane, a także soki i napoje niegazowane (wydatki na te ostatnie spadły w porównaniu z listopadem 2019 r. aż o 20%).

W marcu i kwietniu, czyli tuż po wybuchu pandemii koronawirusa, sklepy małoformatowe były często wybierane na miejsce większych zakupów spożywczych, przez co duże wzrosty notowały kategorie kulinarne, produkty zbożowe, nabiał czy produkty mięsne. Jednak teraz bliskość, kameralność i związane z nią poczucie bezpieczeństwa nie wystarczają, by ponownie przyciągnąć klientów na duże zakupy. Jak wynika z danych CMR, w drugiej fali klienci na zakupy produktów spożywczych chętniej chodzą do większych placówek, dla których wprowadzone w drugiej fali limity klientów nie są aż tak uciążliwe jak te, które obowiązywały w kwietniu. W efekcie w listopadzie w sklepach małoformatowych sprzedaż produktów zbożowych, mlecznych czy kulinarnych utrzymuje się na poziomie podobnym, a czasem nawet niższym niż przed rokiem. Więcej niż przed rokiem klienci sklepów małoformatowych wydali m.in. na przyprawy (wzrost o 13% w ujęciu rdr), miody, warzywa kiszone (wzrost o 12%), dodatki do wypieków, a także parówki i inne wędliny paczkowane. Jednak wydatki na mąki i olej były już tylko o około 4% wyższe niż przed rokiem, natomiast wartość sprzedaży makaronu, mleka, płatków śniadaniowych czy mrożonek była o kilka procent niższa niż w listopadzie 2020 r.

więcej informacji:

małe sklepy RSS ALERT    /    CMR RSS ALERT    /    sklepy małoformatowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.236.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!