Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Spożywcze koncerny wprowadzają konsumentów w błąd poprzez etykiety

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków powiadomiła 17 firm z sektora żywności, w tym marki takie jak Gerber i Nestle, że umieszczając na swoich produktach nieprawdziwe informacje naruszyły prawo federalne - informuje serwis onet.pl.

Spożywcze koncerny wprowadzają konsumentów w błąd poprzez etykiety

Autor: onet.pl
Data: 04-03-2010, 13:34

Stosowne pisma zostały wysłane przez agencję 22 lutego, a firmy dostały 15 dni na udzielenie informacji o tym, w jaki sposób zamierzają naprawić swoje błędy. Jeśli tego nie zrobią, FDA może podjąć dalsze kroki, nie wykluczając konfiskaty spornych produktów.

Jak czytamy w serwisie onet.pl w otwartym liście do branży żywnościowej opublikowanym w środę, komisarz FDA Margaret Hamburg twierdzi, że dokładne opisywanie produktów na etykietach jest priorytetem w czasach, kiedy kraj zmaga się z plagą otyłości i związanych z nią schorzeń.

Zdaniem ekspertów nierzetelne etykietowanie może być szkodliwe dla konsumentów, ponieważ są oni oszukiwani i utwierdzani w przekonaniu, że to co jedzą jest zdrowsze, niż w rzeczywistości.

Diamond Food otrzymało pismo, ponieważ według FDA na ich opakowaniach orzechów włoskich są nieuzasadnione informacje o zapobieganiu i leczeniu schorzeń serca, artretyzmu i raka. Firma poinformowała w oświadczeniu, że etykiety oraz strona internetowa zostaną szybko zmienione.

Wśród firm, które otrzymały ostrzeżenia znalazły się m.in.: Nestle Nutrition's Gerber Graduates Puffs, gdzie z etykiet informujących o składnikach żywnościowych wynika, że produkt jest źródłem żelaza, cynku i witaminy E. Według FDA takie informacje nie są dozwolone na produktach dla dzieci poniżej 2 roku życia, ponieważ brak jest zaleceń, co do konkretnej zawartości poszczególnych składników dla dzieci w tym wieku. Nestle oświadczyło, że będzie „w pełni współpracować z FDA, aby zakończyć sprawę". Mrs. Smith's Coconut Custard Pie, gdzie niezgodnie z prawem nie ujawnia się całkowitej ilości tłuszczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nestle RSS ALERT    /    etykiety RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • usa 2010-03-04 14:59:01
    a gdyby tak dopisać w tytule tej wstrząsającej wiadomości, że rzecz dotyczy USA, gdzie obowiązują inne zasady znakowania żywności, to pewnie nie byłoby już takiego newsa

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!