Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Sprawdź, jakie śniadaniowe zwyczaje mają polscy konsumenci

Polacy są przekonani, że ich śniadania są zdrowe – tak twierdzi 81 proc. badanych. Najczęściej na śniadanie sięgają po pieczywo (73 proc.), wędlinę (57 proc.) oraz ser (35 proc.). Najchętniej wybieranym napojem jest herbata (44 proc.), która jest popularniejsza od kawy (34 proc.). Mleko jako napój do śniadania jest wybierane sporadycznie – tylko przez co 20-tego respondenta. Niemal połowa Polaków zjada śniadanie między 6.00 a 8.00 rano – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Sprawdź, jakie śniadaniowe zwyczaje mają polscy konsumenci
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 26-09-2016, 11:38

Jak wynika z badania agencji ARC Rynek i Opinia, Polacy są przekonani, że spożywane przez nich śniadania są zdrowe. Tylko co dziewiąty badany jest zdania, że śniadanie, które spożywa nie służy jego zdrowiu. 

W dni robocze niemal połowa respondentów (48 proc.) spożywa śniadania między 6:00
a 8:00 rano, a co trzeci badany (34 proc.) pomiędzy 8:00 a 10:00. Co dziesiąta osoba pierwszy posiłek w ciągu dnia roboczego spożywa dopiero po godzinie 10:00, co dwunasty  natomiast (8 proc.) przed 6:00 rano. 

Z kolei w weekend śniadania spożywamy później. Największy odsetek badanych (60 proc.)  deklaruje, że śniadanie spożywa pomiędzy 8:00 a 10:00. W weekend także dwukrotnie więcej respondentów (20 proc.) w porównaniu do dni roboczych spożywa śniadanie po godzinie 10:00. Przed 8:00 rano śniadanie w weekend je co 5 badany (20 proc.). 

Co trzeci badany (34 proc.) do śniadania pije kawę. Polacy bardzo rzadko piją do śniadania mleko czy kakao.Najpopularniejsze na śniadania są tradycyjne kanapki. Polacy wybierają pieczywo, wędliny, sery. Co czwarty Polak spożywa płatki śniadaniowe / musli.

Co ciekawe mężczyźni częściej niż kobiety na śniadanie spożywają ser (39 proc. mężczyzn vs 31 proc. kobiet), konserwy mięsne i rybne (odpowiednio 5 proc. vs 1 proc.) oraz ryby (3 proc. vs 1 proc.). Kobiety natomiast częściej niż mężczyźni na śniadanie jedzą płatki śniadaniowe / musli (30 proc. kobiet vs 17 proc. mężczyzn), produkty nabiałowe takie jak jogurty, kefiry (23 proc. vs 13 proc.), oraz owoce (odpowiednio 9 proc. kobiet i 5 proc. mężczyzn). 

Dla ponad połowy badanych (54 proc.) przygotowanie śniadania zajmuje od 5 do 10 minut. Mniej czasu na przygotowanie potrzebuje 22 proc. respondentów. Co piąty respondent (19 proc.) poświęca codziennie od 10 do 20 minut na przyrządzenie śniadania, a 3 proc. przygotowanie zajmuje ponad 20 minut. 

Zdecydowana większość badanych (82 proc.) je śniadanie w domu, przed wyjściem do pracy lub szkoły. W pracy lub szkole śniadanie spożywa 15 proc. respondentów. Mężczyźni częściej niż kobiety pierwszy posiłek spożywają w pracy lub szkole (17 proc. mężczyzn vs 13 proc. kobiet), natomiast kobiety częściej niż mężczyźni jedzą śniadanie przed wyjściem z domu (86 proc. kobiet vs 79 proc. mężczyzn). 

więcej informacji:

ARC Rynek i Opinia RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    badanie opinii publicznej RSS ALERT    /    zwyczaje konsumenckie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.188.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!