Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Sprzedaż detaliczna: Ceny spadają, a rynek staje się coraz bardziej płaski

Z analizy agencji Melting Pot wynika, że największe cztery sieci w Polsce mają jedynie 33 proc. udziałów w rynku. Dla porównania we Francji jest to 68 proc., a w Wielkiej Brytanii 72 proc. Prowadzi to do morderczego wyścigu cen, promocji i ofert.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 09-03-2016, 16:00

Jak podaje agencja Melting Pot, z raportu przygotowanego przez KPMG wynika, że w 2013 roku rentowność netto 9 z 15 największych sieci detalicznych nie przekroczyła 1 proc. 

Sieci coraz bardziej się do siebie upodabniają zarówno na poziomie lokalizacji, formatów, ceny i jakości.

Stosunek ceny do jakości jest istotą każdej marki. Według analizy koszyków zakupowych WP.pl porównując ceny 25 produktów z lat 2013, 2014 i 2015 można zauważyć, że ceny spadają z roku na rok i rynek staje się coraz bardziej płaski pod względem cenowym.

Lidl i Biedronka już od dawna nie są tak tanie, jak myślą konsumenci, natomiast Alma jeszcze długo nie będzie mieć mocnego postrzegania „przystępności cenowej”, jednak już teraz jakość obsługi i produktów jest postrzegana na tym samym poziomie co Lidl – twierdzą eksperci z agencji Melting Pot.

Dodają, że kiedy spojrzymy na koszyki zakupowe, zobaczymy, że ceny w uchodzącym za tani Lidlu są obecnie na tym samym poziomie, co w Almie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sprzedaż detaliczna RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    analiza sieci handlowych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.3.228.47
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!