Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Sprzedaż detaliczna spadła w listopadzie o 6,1 proc. w porównaniu z październikiem

Według najnowszych danych GUS-u sprzedaż detaliczna w listopadzie wzrosła o 6,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 roku, po wzroście o 2,1 proc. w październiku br.. Jednocześnie miesiąc do miesiąca spadła o 6,1 proc.

Sprzedaż detaliczna spadła w listopadzie o 6,1 proc. w porównaniu z październikiem

Sprzedaż detaliczna w ujęciu realnym, czyli po wyeliminowaniu wpływu inflacji, wzrosła w listopadzie 2009 r. o 3,9 proc. licząc rok do roku, po wzroście o 0,7 proc. w ujęciu rocznym w październiku.

Dziesięciu ekonomistów, uwzględnionych w ankiecie agencji ISB, przewidywało, że sprzedaż detaliczna wzrosła w listopadzie o 4,8%. Rozbieżności w ich oczekiwaniach były dość znaczne i wahały się od 2,3% do 5,9% przy średniej na poziomie 4,78%.

Najbardziej wzrosła sprzedaż kosmetyków - o 18,6 proc., więcej też jedliśmy i piliśmy - sprzedaż żywności i napojów wzrosła o 11,8 proc. O 8,2 proc. poprawiła się sprzedaż samochodów, a o 4 proc. - prasy i książek. O 6,7 procent spadła natomiast sprzedaż mebli oraz sprzętu RTV i AGD.

Statystycy mają też i mniej optymistyczne wieści: wielkość zamówień składanych w polskim przemyśle spadła w listopadzie 2009 roku o 12,5 proc. wobec listopada 2009, po spadku o 20,3 proc. w październiku. Jednak w ujęciu miesięcznym zamówienia wzrosły o 2,8 proc. w porównaniu ze spadkiem o 5,7 proc. w październiku 2009 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sprzedaż detaliczna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.252.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!