Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Sprzedaż FMCG w kanale e-commerce rośnie rocznie w tempie kilkudziesięciu procent

Po stronie największych producentów globalnych widać różne strategiczne decyzje związane z koncentracją na kanale e-sprzedaży: na najwyższych szczeblach tworzone są nowe stanowiska do zarządzania e-commerce. Do planów rocznych i strategii rozwoju, e-commerce wpisywane jest jako jeden ze strategicznych kanałów przychodów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Augustynowicz, Senior Account Executive Emerging Markets w Salesforce.

Sprzedaż FMCG w kanale e-commerce rośnie rocznie w tempie kilkudziesięciu procent
Sprzedaż FMCG w kanale e-commerce rośnie rocznie w tempie kilkudziesięciu procent. Fot. shutterstock

Autor: OW, portalspozywczy.pl
Data: 19-02-2016, 15:22

– Ponieważ rośnie wolumen zakupów przez internet, firmy są zmuszone pod tym kątem dostosowywać strategie działania, politykę cenową i wykorzystywane technologie. Klienci wraz z rozwojem mobilnej komunikacji i e-commerce zmieniają bowiem swoje nawyki zakupowe i procesy decyzyjne – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Augustynowicz, Senior Account Executive Emerging Markets w Salesforce.

Dodaje, że jednym z dobrych przykładów – co pokazują badania konsumentów – jest fakt, że klienci chętniej robią zakupy on-line w tych samych sklepach.

– Dzieje się tak, ponieważ serwisy zapamiętują historie transakcji i wyszukiwania, co znacznie ułatwia robienie powtarzalnych zakupów. Dla klientów robiących powtarzalne zakupy liczy się przede wszystkim wygoda i szybka transakcja. Dla producentów z kolei ważne jest budowanie lojalności i zapewnienie sprzedaży. E-handel pozwala uzyskać korzyści po obu stronach – tłumaczy Krzysztof Augustynowicz.

Podkreśla, że gdy klient potrzebuje produkty codziennego użytku (FMCG, żywność) i korzysta z kanału e-commerce, skorzysta z serwisu internetowego sklepu, który podpowie listę zakupów. Producent, któremu udało się już coś raz sprzedać, tylko na tym zyskuje, ponieważ zwiększa szanse ponownej sprzedaży – oczywiście o ile klient był zadowolony z kupionych wcześniej produktów.

Firma Salesforce przeanalizowała procesy zakupowe klientów detalicznych, którzy robią zakupy w sieci i sklepach tradycyjnych, a na co dzień korzystają z Internetu i smartfonów. Zbadano m.in. współczesne modele decyzyjne i oczekiwania wobec doradców zatrudnionych w sklepach.

 Z badań wynika, że ponad 80 proc. klientów przed zakupami poszukuje informacji o produktach w sieci, wykorzystując do tego celu już nie tylko komputery stacjonarne czy notebooki, ale coraz częściej – smartfony.

Coraz powszechniejsze poszukiwanie informacji o produktach, cenach i możliwych rozwiązaniach alternatywnych przed zakupem powoduje, że blisko połowa (48 proc.) konsumentów twierdzi, iż zna produkty wystawione do sprzedaży w sklepie lepiej od asystentów zatrudnionych do obsługi klientów. Przy tym aż dwie trzecie (67 proc.) kupujących podejrzewa, że konsultanci sprzedaży w sklepach nie mówią prawdy doradzając w zakupach.

więcej informacji:

Krzysztof Augustynowicz RSS ALERT    /    Salesforce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Karol 2016-02-20 08:08:08
    A jak wygląda to w naszym handlu hurtowym?
  • Magdalena Gołębiewska, HURTUM 2016-02-21 14:37:32
    @Karol - poczułam się wywołana do odpowiedzi. :) W przypadku B2B wzrost nie jest pewnie tak dynamiczny jak B2C i oscyluje koło 20%, a nie 40%, co i tak jest imponujące prawda? :)). Nadal główny kanałem sprzedaży hurtowej jest offline, ale juz coraz więcej podmiotów, szczególnie EKO, CHEMIA, produkty dedykowane HoReCa - nie wyobraża sobie sprzedaży bez kanału eCommerce. W przypadku HURTUM zauważyliśmy, że nie tylko powtarzalność koszyka, czy wygoda usera jest ważne, ale przy sprzedaży hurtowej najistotniejsza jest lojalność czyli dedykowane rabaty per dany klient, zniżki przy duże ilości/wartości towaru, dodatkowe sample etc.. Jednak patrząc na ostatnie pół roku firmy bardzo się obudziły i przyszłość zapowiada się bardzo \"E\" także w hurcie :)
  • artmetic ekonsulting 2016-02-23 02:46:13
    Witryny dla e-commerce, strony internetowe, aplikacje: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!