Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Sprzedaż LfL Biedronki w III kw. wzrosła o 6 proc. Sieć chce otworzyć w tym roku 100 sklepów

Przychody sieci Biedronka w trzecim kwartale - w walucie lokalnej - wzrosły o 9,3 proc., a sprzedaż porównywalna była wyższa o 6 proc. Przychody wyrażone w euro wzrosły o 6,4 proc. do 3,4 mld EUR – podało Jeronimo Martins w raporcie.

Sprzedaż LfL Biedronki w III kw. wzrosła o 6 proc. Sieć chce otworzyć w tym roku 100 sklepów
Biedronka chce otworzyć w tym roku 100 sklepów. Fot. PTWP

Autor: PAP Biznes
Data: 29-10-2020, 16:18

W raporcie podano, że Biedronka chce powiększyć w tym roku sieć o około 100 obiektów, o ile pozwolą na to warunki w sektorze budowlanym. Do końca września firma otworzyła 52 nowe sklepy (wzrost o 45 netto) oraz zmodernizowała 167 lokalizacji. Na koniec września sieć liczyła 3.047 dyskontów, o 115 więcej niż przed rokiem, a łączna powierzchnia handlowa tych obiektów wynosiła 2,064 mln metrów kwadratowych.

W ciągu trzech kwartałów 2020 roku nakłady inwestycyjne na sieć Biedronka spadły do 141 mln euro wobec 221 mln euro rok wcześniej.

Sprzedaż sieci drogerii Hebe, należących do Jeronimo Martins, zwiększyła się w trzecim kwartale o 6,4 proc. (1,7 proc. wzrostu sprzedaży porównywalnej). Na koniec września Hebe prowadziło 256 obiektów, o jeden więcej niż rok wcześniej.

Jeronimo Martins podało w komunikacie, że łączne nakłady inwestycyjne grupy w 2020 roku mają wynieść ok. 450 mln euro (po trzech kwartałach wyniosły 258 mln euro).

Cała grupa Jeronimo Martins miała w trzecim kwartale 115 mln euro zysku netto, o 11,2 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody wzrosły w tym okresie o 2,7 proc. do 4,88 mld euro. EBITDA spółki wyniosła 395 mln euro, co oznacza wzrost o 3,3 proc. wobec ubiegłego roku.
W okresie trzech kwartałów tego roku EBITDA grupy spadła o 1,9 proc. rok do roku do 1,03 mld euro przy przychodach na poziomie 14,2 mld euro (wzrost o 3,9 proc.). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 219 mln euro (spadek o 17,8 proc.).

Zarząd grupy zarekomendował w środę przeznaczenie dla akcjonariuszy 86,7 mln euro, czyli 0,138 euro na akcję. Decyzja w sprawie wypłaty ma zostać podjęta na walnym zgromadzeniu zwołanym na 26 listopada. Razem z wypłatą 130,1 mln euro w lipcu, łącznie do akcjonariuszy ma trafić 50 proc. zysku grupy za 2019 rok.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!