Sprzedaż like-for-like w sklepach Biedronka wzrosła w 2009 r. o 8,3 proc.
W Polsce sieć Biedronka, będąca własnością Grupy, umocniła pozycję lidera, osiągając całkowity wzrost sprzedaży o 29,8 proc. w zł. Obroty Firmy wyniosły łącznie 16 066,7 milionów PLN, co stanowi wzrost w wysokości 29,8 proc. Przyjmując podstawę sprzedaży porównywalnej (like-for-like (LFL)), zarejestrowano silny wzrost sprzedaży wynoszący 8,3 proc. w całym roku 2009.
Cała Portugalska Grupa Jeronimo Martins zamknęła 2009 rok wzrostem sprzedaży o 6,1 proc. w porównaniu do roku 2008, przekraczając wartość 7 317,1 mln euro. Wzrost ten został osiągnięty dzięki pozytywnym wynikom we wszystkich działach operacyjnych Grupy.
Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) osiągnął wzrost o 11,6 proc. (+24,8 proc. przy stałych kursach walut), osiągając wynik 528 milionów euro.
Warte odnotowania osiągnięcia w obszarze sprzedaży oraz całościowe wyniki uzyskane przez Grupę Jeronimo Martins w 2009 roku, potwierdzają siłę jej modeli biznesowych.
Sprzedaż skonsolidowana osiągnęła wartość 7 317,1 milionów euro, co odpowiada wzrostowi, z roku na rok, w wysokości 6,1 proc. (+18,4 proc. przy stałych kursach walut).
Wartości te odzwierciedlają korzyści wynikające ze zwiększonej skali operacji osiągniętych zarówno w Portugalii, jak i w Polsce, dzięki zakupowi w 2008 roku sklepów sieci Plus.
We wzroście wartości sprzedaży skonsolidowanej o 6,1 proc., miały swój udział: zarówno wzrost sprzedaży porównywalnej w sieciach sklepów w Portugalii i w Polsce, jak i działalność sklepów nowych oraz adaptowanych. Co warto zauważyć, wzrost w tej wysokości został odnotowany pomimo deprecjacji złotego wobec euro.
