Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła w 2009 r. o prawie 30 proc.
W roku 2009, Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci sklepów Biedronka, odnotował bardzo dobre wyniki sprzedaży i znacząco zwiększył liczbę sklepów. Pomimo kryzysu sprzedaż sieci dyskontów Biedronka przekroczyła w ubiegłym roku 16,06 mld zł, a to oznacza rekordowy wzrost o prawie 30 proc.

Ubiegły rok, dla największej w Polsce sieci sklepów Biedronka, był bardzo udany. Sprzedaż sieci, w porównaniu z rokiem 2008, wzrosła o 29,8 proc., wynosząc ponad 16 mld zł. Ubiegłoroczna sprzedaż polskiej sieci liczona w euro wzrosła 5,8 proc. do 3,7 mld euro.
Wzrost mierzony za pomocą parametru sprzedaży porównywalnej (tzw. like for like) wyniósł 8,3 proc.. Firmie udało się otworzyć 163 nowe sklepy. Z końcem 2009 roku w całym kraju funkcjonowało 1466 sklepów należących do sieci Biedronka.
Operator kupił w 2008 roku sieć dyskontów Plus. Przejęte sklepy odpowiadają już za ok 12 proc. sprzedaży firmy.
Cała Grupa Jerónimo Martins zamknęła rok 2009 wzrostem sprzedaży o 6,1proc. w stosunku do roku 2008 (o 18,3 proc. przy stałych kursach walut), osiągając wartość ponad 7,3 mld euro. Grupa udowodniła, że może osiągać doskonałe rezultaty i kontynuować rozwój, nawet w obliczu trudnej sytuacji makroekonomicznej.
Sieć Biedronka wygenerowała w minionym roku 50,9 proc. sprzedaży Grupy Jeronimo Martins. - Ubiegłoroczne wyniki są dla nas powodem do dużej satysfakcji. Utrzymanie dynamicznego tempa rozwoju w trudnym środowisku makroekonomicznym jest dowodem na skuteczność naszej strategii - powiedział Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja.
