Sprzedaż sklepów małoformatowych w kwietniu wzrosła rdr o 13,7%
W kwietniu sprzedaż detaliczna sklepów małoformatowych wzrosła o 13,7 proc. rdr, a w ujęciu mdm o 4,5 proc. - wynika z szacunków Polskiej Izby Handlu i firmy badawczej CMR.
"Wysoki wzrost obrotów w ujęciu rocznym to efekt ruchomej daty Wielkanocy. W ubiegłym roku święto to było obchodzone 1 kwietnia, przez co całe przedświąteczne zakupy trzeba było zrobić jeszcze w marcu, natomiast w br. zarówno sama Wielkanoc, jak i przygotowania do niej przypadały na kwiecień" - napisano w komentarzu do badań.
Jak pokazują dane CMR i PIH, w supermarketach (czyli sklepach o powierzchni 300-2500 m kw., z wyłączeniem dyskontów) w kwietniu wartość sprzedaży była aż o 21 proc. wyższa.
Natomiast średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m kw., w kwietniu 2019 r. - według danych CMR i PIH - wyniosła 15,01 zł, o 11 proc. więcej niż przed rokiem i o prawie 2 proc. więcej niż w marcu 2019 r.

