Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Sprzedaż spożywczych marek własnych wzrosła w 2009 r. o 19,4 proc.

Jak wynika z danych firmy Nielsen w ubiegłym roku sprzedaż produktów spożywczych pod markami własnymi wzrosła wartościowo o 19,4 proc. to trzy razy więcej niż średnia dla całego rynku. Zdaniem ekspertów wpływ na to miała sytuacja ekonomiczna, przez którą konsumenci ograniczali wydatki. Najważniejszym czynnikiem wyboru takich produktów ciągle jest niska cena - informuje Rzeczpospolita.

Sprzedaż spożywczych marek własnych wzrosła w 2009 r. o 19,4 proc.

Autor: Rzeczpospolita
Data: 26-01-2010, 08:39

Najszerszą ofertę marek własnych oferują dyskonty, w których produkty spożywcze stanowią aż 57,3 proc. całej oferty. W hipermarketach udziały tanich marek własnych przekraczają 5 proc., w supermarketach sięgają 7,7 proc.

Jak czytamy w Rzeczpospolitej marki własne zyskują udziały w niemal każdej spożywczej katgorii, m.in. na polskim rynku nektarów, napojów i soków. Pod względem wielkości sprzedaży zwiększyły się one o 3 pkt proc., do 29 proc. w 2009 r.

Marki własne są także popularne w mrożonkach. Z danych firmy MEMRB wynika, w 2009 r. ich udział w segmencie mrożonek warzywnych i owocowych zwiększył się w ubiegłym roku o blisko 2 pkt proc., do 23 proc. - informuje Rzeczpospolita.

W 2009 r. udział marek własnych w rynku wafli zwiększył się w ujęciu ilościowym do 11 proc. o około 4 pkt proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

marki własne RSS ALERT    /    dyskont RSS ALERT    /    soki RSS ALERT    /    nektary RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • schel 2010-01-26 17:12:12
    Słów kilka o fenomenie, nowej marce LEGION, która przebojem wdziera się na lokalny rynek warszawski i woj. mazowieckiego. Na razie pod marką tą wprowadzone do obrotu zostały dwa produkty \"LEGION - plis\" - piwo i LEGION energy drink. Ukierowanie na precyzyjnie dobrany rynek konsumentów - kibiców klubu LEGIA Warszawa ( sympatycy to liczba ok. 3,000,000 ) - przyniosło niespodziwany efekt. Bez żadnych wydatków na reklamę, a w drodze wymiany informacji między kibicami produkty w szybkim tempie zdobywają rynek, wystarczy spojrzeć na poratal legialive.pl w jaki sposób \"wierni konusmenci\" zamieniają dotychczasowe niskiej jakści piwo KRÓLEWSKIE na LEGION - pils. Moja prognoza, że za około 12 miesięcy wartość tej marki będzie pokażna, a producenci towarów innych branż będą o nią zabiegali. Z uwagą będę śledził jej dalsze losy.
  • schel 2010-01-26 17:18:38
    Słów kilka o fenomenie, nowej marce LEGION, która przebojem wdziera się na lokalny rynek warszawski i woj. mazowieckiego. Na razie pod marką tą wprowadzone do obrotu zostały dwa produkty \"LEGION - plis\" - piwo i LEGION energy drink. Ukierowanie na precyzyjnie dobrany rynek konsumentów - kibiców klubu LEGIA Warszawa ( sympatycy to liczba ok. 3,000,000 ) - przyniosło niespodziwany efekt. Bez żadnych wydatków na reklamę, a w drodze wymiany informacji między kibicami produkty w szybkim tempie zdobywają rynek, wystarczy spojrzeć na poratal legialive.pl w jaki sposób \"wierni konusmenci\" zamieniają dotychczasowe niskiej jakści piwo KRÓLEWSKIE na LEGION - pils. Moja prognoza, że za około 12 miesięcy wartość tej marki będzie pokażna, a producenci towarów innych branż będą o nią zabiegali. Z uwagą będę śledził jej dalsze losy.
  • Tomek G. 2010-01-26 19:12:57
    NIe wiem dlaczego ktoś w tym artykuje pisze o marka prywatnych a póżniej zmienia na \" udziały tanich marek własnych przekraczają 5 proc.,\". Marka prywatna nie koniecznie musi oznaczac cos najtanszego. Rowniez w markach pruwatnych znajduje miejsce segmentacja pólki.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.62.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!