• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sprzedaż Waspolu w III kw. zmniejszyła się o 33 proc.

Skonsolidowane przychody Waspolu w III kwartale zmniejszyły się o 33 proc. w stosunku do analogicznego kwartału 2011 roku i wyniosły 37,7 mln zł. Narastająco trzy kwartały spadek wyniósł 18 proc. (126,2 mln zł), przy jednoczesnym obniżeniu generowanej marzy handlowej. Efekt działań restrukturyzacyjnych okazał się niewystarczający aby osiągnąć dodatni wynik finansowy.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2012, 20:52

Po III kwartale spółka zanotowała 5,5 mln zł straty netto. Narastająco strata wyniosła 5,3 mln zł.

- Trzeci kwartał 2012 roku był okresem, w którym zbiegło się kilka niekorzystnych czynników oddziaływujących na wynik grupy. Słabnący wzrost gospodarczy i spadek popytu wewnętrznego wpłynął również na zmniejszenie konsumpcji alkoholu, konsument stał się szczególnie wrażliwy na czynnik cenowy. Dodatkowo to czas, w którym uległ intensyfikacji proces przejmowania obrotu detalicznego w sektorze FMCG przez tzw. handel nowoczesny (między innymi sieci dyskontowe). Tradycyjny handel detaliczny zmniejsza swój udział w rynku. Przewiduje się , że w wyniku dalszej ekspansji sieci handlowych ten udział zmniejszy się w ciągu trzech następnych lat do 30 proc. Połączenie tych dwóch negatywnych czynników (ogólny spadek popytu i ekspansja sieci handlowych) determinuje sytuacje w hurtowym handlu alkoholem. Jest to powodem zmniejszania się ogólnej wartości sprzedaży i rosnącej presji konkurencyjnej w sektorze, wpływającej na spadek marży handlowej hurtowni. W tej sytuacji niekorzystnie na wyniki emitenta (ale również na większość podmiotów w branży) działa polityka handlowa głównych producentów alkoholu uzależniająca finalną cenę zakupu od realizacji planów zakupowych. W ostatnim czasie polityka ta została zaostrzona co wpływa na uzyskanie mniejszej niż zakładano wartości upustów a tym samym obniżenie marży handlowej - tłumaczy zarząd Waspolu w raporcie finansowym.

Jak dodano, zmniejszenie wartości sprzedaży było też efektem rezygnacji ze sprzedaży do niewielkich hurtowni jako kanału o najniższej rentowności.

- Czynnikiem istotnie wpływającym na wyniki finansowe są działania restrukturyzacyjne podjęte w 2011 roku i kontynuowane w bieżącym okresie. Działania te obejmują m.in.: restrukturyzację zatrudnienia, optymalizacje tras dostaw, renegocjacje umów najmu magazynów. W wyniku tych działań w analizowanym okresie osiągnięto wynoszącą 1,3 mln zł redukcję kosztów działalności operacyjnej Grupy w stosunku do trzech kwartałów 2011 r. - czytamy w raporcie spółki.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • K.T. Rzeszów 2012-11-19 15:01:04

    Oj, będzie się działo. Czarny scenariusz przewiduję na koniec roku.

    Odpowiedz
  • Waspolowiec 2012-11-20 19:04:56

    Taa, nieudolność w zarządzaniu, położyli 40 baniek przychodu rocznego w dwa lata w Lublinie,, trzeba umieć sprzedawać, właśnie został zamknięty waspol-Piwex Lublin, ale coś cisza na ten temat...

    Odpowiedz
  • Fijalkowska 2012-11-27 21:16:25

    Już koniec Waspolu słyszałem ze złożyli wniosek o upadłość

    Odpowiedz
  • OLA 2012-11-29 16:34:55

    Tak, złożyli ale wniosek o postępowanie naprawcze.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!