Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Srebrne tsunami, czyli pokolenie 50+, coraz ważniejsze dla handlu i gastronomii

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 05-07-2018, 19:24
Generacja 50+, zwana też srebrnym tsunami, to jedno z dwóch pokoleń, które będą nabierać coraz większego znaczenia dla gastronomii i handlu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Przemysław Franczak, Menedżer Pionu Ultra Świeża Żywność/Grupa Klientów HoReCa w firmie MAKRO Polska.
Srebrne tsunami, czyli pokolenie 50+, coraz ważniejsze dla handlu i gastronomii
Przemysław Franczak, Menedżer Pionu Ultra Świeża Żywność/Grupa Klientów HoReCa w firmie MAKRO Polska.

Już nie tylko milenialsi. Producenci oraz sieci gastronomiczne i handlowe coraz więcej uwagi zaczynają poświęcać pokoleniu 50+, czyli tzw. silver generation.

– Silver generation (srebrne pokolenie) to jedno z dwóch pokoleń, które będą nabierać coraz większego znaczenia. Szczególnie z perspektywy wartości. O milenialsach często mówimy, że za chwilę zaczną wydawać pieniądze i generować obroty. O pokoleniu srebrnym (50+, 55+) zapominamy lub wspominamy o nich w kontekście starzejącego się społeczeństwa. Jest to jednak bardzo ciekawa biznesowo grupa: bardzo świadoma swoich oczekiwań, podążająca za trendami, coraz większą uwagę przykładająca do stylu życia – mówi Przemysław Franczak, Menedżer Pionu Ultra Świeża Żywność/Grupa Klientów HoReCa w firmie MAKRO Polska.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jakie są jej oczekiwania? Pokolenie 50+ wymaga m.in. komfortu robienia zakupów, np. większych alejek, wygodniejszych wózków, lepiej usytuowanych produktów pod względem wysokości. Oczekuje wyraźnych i czytelnych etykiet oraz precyzyjnych informacji dotyczących produktów. Internet czy komunikacja mobilna nie są dla niej pierwszym źródłem zdobywania informacji. – Zdecydowanie ważniejsze są rekomendacje tzw. lokalnych twórców opinii (Key opinion leaders). O tym trzeba pamiętać i z nimi trzeba pracować. Oni będą do tego pokolenia lepiej docierali niż niejedna aplikacja czy komunikacja wysłana formą cyfrową – mówi rozmówca serwisu portalspozywczy.pl.

Jakich produktów poszukuje ta generacja? Tradycyjnych? Premium? – Myślę, że od jakiegoś czasu w Polsce zaciera się różnica między produktem premium a produktem tradycyjnym. Każdy z nas podczas niedzielnego obiadu czy rodzinnej imprezy słyszy, że kiedyś to robiono dobre wędliny. Idąc do sklepu, chcąc wybrać coś, co przypomina tradycyjne wędliny, nierzadko lądujemy w pułapie cenowym, który śmiało można nazwać „premium”. To jest ten kierunek, który trzeba uwzględnić. Przedstawiciele starszego pokolenia są coraz bardziej świadomi tego, co powinni jeść. Coraz większą wagę przykładają do stylu życia, a jedzenie jest bardzo dużą częścią tego stylu. Na pewno tradycyjność i premium stają się dla nich coraz bardziej kluczowe – wyjaśnia.

Srebrne pokolenie jest również ważnym odbiorcą świata gastronomii. Co prawda przedstawiciele tej grupy nie wychodzą do restauracji tak często jak młodsze wiekowo grupy. Za to, jak już wyjdą, zostawiają dużo wyższe średnie rachunki. Oczekują też pewnego standardu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Barbara 2018-07-07 15:15:33

    co za bzdury, 50+ to ludzie którzy odchodzą o jedzenie przetworzonego dla ratowania swojego zdrowia, jedzenie przetworzone jedzą niedouczeni

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!