Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Statoil chce przejmować konkurentów w Polsce

Sieć stacji Statoil, która w 2017 roku zacznie w Polsce zmianę barw firmowych na globalną markę Circle K, będzie się rozwijać, nie tylko organicznie, ale także za pomocą zakupów innych sieci - zapowiada w rozmowie z wnp.pl Giedrius Bandzevičius, od kilku miesięcy prezes spółki Statoil Fuel & Retail Polska.

Statoil chce przejmować konkurentów w Polsce
Giedrius Bandzevičius, prezes Statoil Fuel & Retail Polska, fot. PTWP
  • Źródło wnp.pl

Autor: wnp.pl (PA)
Data: 08-11-2015, 22:16

Rozwój stacji należących do Statoil Fuel & Retail w Polsce od dłuższego czasu zatrzymał się na liczbie około 350 placówek. Na rynku pojawiają się pogłoski o możliwej sprzedaży sieci, czy może je pan jednoznacznie zdementować? Czy sieć w Polsce będzie się nadal rozwijać? Jakimi drogami?

- Chciałbym zacząć od kategorycznego zapewnienia, że nie mamy żadnych planów opuszczenia polskiego rynku. To co udało nam się zbudować przez ponad 20 lat obecności w Polsce - a przypomnę, że pierwsza stacja Statoil została otwarta w 1993 roku i jesteśmy dziś najstarszym wciąż obecnym w Polsce zagranicznym operatorem stacji - to silna sieć, licząca na chwilę obecną 355 placówek, w tym 190 stacji własnych firmy, 78 stacji franczyzowych i 87 stacji marki ekonomicznej 1-2-3. To bardzo dobra platforma do przyszłego rozwoju naszej obecności na tym rynku.

Firma Statoil Fuel & Retail w ostatnich latach uczestniczyła w szeregu kluczowych wydarzeń z punktu widzenia funkcjonowania spółki. Pierwszym z nich było wydzielenie spółki detalicznej ze struktur norweskiego koncernu Statoil, a następnie wprowadzenie jej na giełdę w Oslo w 2010 roku. Niespełna dwa lata później spółka została przejęta przez Alimentation Couche-Tard, jednego z największych w USA i Kanadzie niezależnych operatorów stacji i sklepów typu convenience. To oznacza, że w życiu firmy mieliśmy do czynienia z kilkoma znaczącymi wydarzeniami w relatywnie niedługim czasie. W trakcie tych zmian musieliśmy przedefiniować naszą strategię i na nowo określić najważniejsze kierunki przyszłego rozwoju.

Mam nadzieję, że nasi konsumenci dostrzegają rozwój wewnątrz naszych sklepów, gdzie wprowadziliśmy wiele nowych konceptów i nowych marek, by wymienić jedynie nową markę paliw miles, której wprowadzenie postrzegamy jako sukces, czy koncept Simply Great Coffee, który poza Polską jest już obecny w państwach bałtyckich i skandynawskich. Koncept ten jest również wprowadzany na stacjach w USA i w Kanadzie. Koncentrowaliśmy się ostatnio na merchandisingu, wprowadzaniu nowych rozwiązań sklepowych i poprawie wizerunku firmy w oczach klientów, a może w nieco mniejszym stopniu na rozwoju liczby stacji paliw.

więcej informacji:

Circle K RSS ALERT    /    Statoil RSS ALERT    /    Statoil Fuel & Retail RSS ALERT    /    Statoil Fuel & Retail Polska RSS ALERT    /    Alimentation Couche Tard RSS ALERT    /    Giedrius Bandzevičius RSS ALERT    /    rynek stacji paliw w Polsce RSS ALERT    /    Simply Great Coffee RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.188.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!