Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Statoil może wyjść ze sklepami poza stacje paliw

- Dzięki zmianie marki Statoil na globalne logo Circle K firma zamierza wejść do światowej ligi największych graczy na rynku stacji paliw i sklepów typu convenience. Ta inwestycja ma się zwrócić także na polskim rynku - mówi w wywiadzie Giedrius Bandzevičius, prezes spółki Statoil Fuel & Retail Polska.
  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl (PA)
  • Data: 08-11-2015, 20:11
Statoil może wyjść ze sklepami poza stacje paliw
Wprowadzając markę Circle K, najszerzej rozpowszechnioną w portfolio firmy Couche Tard, tak naprawdę wchodzimy do wyższej, globalnej ligi operatorów detalicznych. A wejście na poziom globalny otwiera mnóstwo możliwości w kontekście innowacji, pod względem ekonomii skali, czy stworzenia czegoś takiego jak produkt flagowy, w rodzaju Big Maca firmy McDonald ’s - mówi Giedrius Bandzevičius, prezes spółki Statoil Fuel & Retail Polska. fot. PTWP

Kompletna zmiana wizualizacji sieci stacji tej wielkości to znaczący krok. Na ile zmiana logo na Circle K może się stać nowym impulsem do rozwoju, a na ile może powodować trudności związane z zastąpieniem dobrze znanego i ocenianego logo Statoil marką do tej pory zupełnie nieobecną w Polsce? Czy da się porównać tę sytuację z próbą wejścia na rynek zupełnie nowego gracza?

- Oczywiście postrzegamy tę zmianę jako okazję otwierającą nowe możliwości; w przeciwnym razie nie zdecydowalibyśmy się na nią. Cała operacja została dogłębnie przemyślana i zaplanowana. Nie wydaje mi się, żeby dało się porównać tę sytuację z wejściem na rynek zupełnie nowego gracza, bo to wszystko, co udało nam się osiągnąć przez te ponad 20 lat obecności w Polsce i to jak jesteśmy postrzegani przez polskich konsumentów, nie zniknie przecież z chwilą wymiany logo Statoil na Circle K na naszych stacjach. Nie zmienią się pracownicy, pozostanie marka paliw miles, oferta Simply Great Coffee itp. Siła naszej marki to nie tylko sama nazwa i zrobimy wszystko, aby te wszystkie osiągnięcia przeszły w świadomości klientów na nową nazwę, pod którą będzie funkcjonować nasza sieć.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pamiętajmy, że marka Statoil jest znana w Skandynawii i regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale już nie w pozostałej części kontynentu, nie mówiąc o rynkach zamorskich. Wprowadzając markę Circle K, najszerzej rozpowszechnioną w portfolio firmy Couche Tard, tak naprawdę wchodzimy do wyższej, globalnej ligi operatorów detalicznych. A wejście na poziom globalny otwiera mnóstwo możliwości w kontekście innowacji, pod względem ekonomii skali, czy stworzenia czegoś takiego jak produkt flagowy, w rodzaju Big Maca firmy McDonald ’s.

Istotne jest również, że zmiana barw firmowych nastąpi najpierw w 2016 roku w Norwegii i Szwecji, podczas gdy Polska zaplanowana jest w tym procesie na rok 2017. Dzięki temu będziemy przygotowani na wszelkie ryzyka czy wyzwania, jakie ten proces przyniesie i będziemy w stanie uniknąć błędów popełnianych na innych rynkach. Mam jednak poczucie, że nie będzie trudno przekonać naszych klientów do nowego logo, podobnie jak tę potrzebę przejścia na poziom globalny i szanse z tym związane świetnie rozumieją nasi pracownicy czy franczyzobiorcy. Jestem głęboko przekonany, że podjęliśmy właściwą decyzję, która będzie procentować w przyszłości.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!