Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Statoil planuje dalszy rozwój spożywczych marek własnych

Sieć Statoil rozwija marki własne nie tylko w przypadku produktów samochodowych, ale również w kategoriach spożywczych. Jak zdradza w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, Senior Director Convenience & Marketing Statoil Fuel & Retail Polska, najlepszą kategorią dla marki własnej w kanale sieci paliwowych są energetyki.

Statoil planuje dalszy rozwój spożywczych marek własnych
Andrzej Kondys, Senior Director Convenience & Marketing Statoil Fuel & Retail Polska (fot. PTWP)

Autor: ŁS, PJ, portalspozywczy.pl
Data: 15-11-2014, 12:01

- Mamy też wody mineralne, napoje typu Ice tea, czyli produkty z największych wolumenowo kategorii. Jeżeli mielibyśmy tworzyć markę własną w produkcjach niszowych, to zdecydowanie taniej jest kupować produkty brandowe. Wytworzenie jednej partii raz na sześć miesięcy na pewno nie jest ekonomicznie uzasadnione - tłumaczy Kondys.

Jak dodaje przedstawiciel Statoil, w przypadku marek własnych w obrębie produktów samochodowych, wolumen budowany jest poprzez funkcjonowanie w ramach europejskiej sieci liczącej blisko 1800 sklepów. Dzięki efektowi skali, możliwe jest produkowanie tego typu artykułów na konkurencyjnych warunkach. Statoil w marce własnej sprzedaje m.in. baterie, chusteczki i kosmetyki samochodowe. Istotnym asortymentem jest także płyn do szyb.

Udziały marki własnej w ofercie sklepu Statoil pozostają jednak niewielkie, gdy porówna się je z udziałami private label w sprzedaży innych formatów.

- W żaden sposób nie możemy się równać z supermarketami. W naszym przypadku udziały marki własnej w asortymencie sięgają jedynie kilku procent. Mamy ambicje rozwijać tę kategorię, głównie na poziomie europejskim. Chodzi tu o skumulowanie wolumenów, które mamy indywidualnie w każdym z krajów. Są produkty, które - ze względu na specyfikę opakowania, koszty logistyczne - jesteśmy w stanie produkować lokalnie, ale też - jeżeli wolumeny są zadowalające - mogą być zamawiane przez centralę firmy i dystrybuowane wspólnie dla wszystkich krajów, w których działamy. Wyznaczyliśmy już parę produktów, które będziemy rozwijać w przyszłości, ale jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o szczegółach - podkreśla Kondys.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Kondys RSS ALERT    /    Statoil RSS ALERT    /    Alimentation Couche-Tard RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    private label RSS ALERT    /    oferta sklepowa na stacjach paliwowych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.119.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!